Reklama

Boeing: Pół-ludzie, pół-roboty przy produkcji B787

Boeing zamierza stworzyć pracowników nowego typu: pół-ludzi, pół-robotów, aby doprowadzić do wypuszczania 14 deamlinerów co miesiąc.

Aktualizacja: 03.02.2019 05:36 Publikacja: 02.02.2019 16:14

Boeing: Pół-ludzie, pół-roboty przy produkcji B787

Foto: 123RF

Największy na świecie producent samolotów zaczął wyposażać swych mechaników w sztuczne egzoszkielety (pancerze wspomagane), powłoki na zewnątrz ciała, wzmacniające silę mięśni — korzystają z nich już kamerzyści ustawieni wzdłuż boiska futbolu amerykańskiego — co ma zwiększyć ich odporność i szybkość wykonywanych czynności, jednocześnie zmniejszy znużenie tymi samymi ruchami, zwłaszcza z rękami ku górze. 

- Osiągniemy zdolności funkcjonowania robota i istoty ludzkiej jednocześnie — powiedział agencji Reutera Christopher Reid, który zaprojektował kombinezony kosmiczne dla NASA, a potem przeszedł do Boeinga. Wdrożenie nowej techniki pracy obrazuje chęć producentów samolotów przyspieszenia rytmu produkcji, aby realizować rekordowe zamówienia. Po dekadzie zwiększania bez przerwy portfeli zamówień przez Airbusa i Boeinga w wyniku rozwoju turystyki w Chinach i na wschodzących rynkach, teraz dochodzi do batalii na tempo produkcji, a nie o udział w rynku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Transport
Loty opóźnione i odwołane. Zamknięcie rządu w USA uderza w lotnictwo
Reklama
Reklama