Wszystkie linie lotnicze na świecie chcą oferować dłuższe loty, aby konkurować z rywalami oferującymi połączenie bez przesiadki i przechwytywać dodatkowe 20 procent pieniędzy z lotów bez lądowania, najpopularniejszych wśród podróżujących służbowo.
Czytaj także: Singapore Airlines odbędą najdłuższy lot na świecie
Airbus i Boeing twierdzą, że ich samoloty są gotowe, jedynymi szczegółami do uzgodnienia jest konfiguracja klas i foteli — ocenia prezes Qantasa Alan Joyce. - Ale przed rozpoczęciem sprzedaży biletów trzeba rozwiązać koszt pracy ludzi na trasie z Sydney do Londynu czy Nowego Jorku — dodał.
- Nie mamy możliwości wydłużenia dziś czasu pracy, więc trzeba to negocjować i dostać na to zgodę urzędu lotnictwa. Jeśli uzasadnienie biznesowe zadziała, to do końca roku możemy złożyć zamówienie na samoloty i zacząć odbierać je od 2022 roku — powiedział szef Qantasa Reuterowi.
Piloci tej linii uważają, że taki lot bez precedensu oznacza, że linia musi przeprowadzić więcej badań, rozważyć możliwość dodatkowego szkolenia, korzystać z bardziej doświadczonych pilotów i zmienić wadliwy system sporządzania raportów o zmęczeniu.