Rolls-Royce podał, że roczny zysk operacyjny i zasoby wolnej gotówki zmaleją do najniższego poziomu w jego prognozie, w obu wypadkach do ok. 600 mln funtów, bo koszty naprawy silników Trent 1000 dojdą w latach 2017-23 do 2,4 mld funtów.
Prezes RR, Warren East powiedział, że firma wyda więcej na części i na zastępcze silniki, aby skrócić czas uziemienia samolotów, gdy producent silników wymienia w oryginalnych łopatki turbiny. — Chcemy, by te samoloty wracały szybciej na niebo, dać liniom lotniczym większą widoczność, kiedy silniki muszą być serwisowane, większą pewność w planowaniu, także jasność dla inwestorów — powiedział dziennikarzom w relacji Reutera.
Plan oznacza, że RR może dotrzymać obietnicy zmniejszenia liczby uziemionych samolotów do kilku sztuk w II kwartale 20920 i utrzymać ją na tym poziomie.
Trenty są jedną z opcji napędu dla B787, druga to silniki konkurenta GE Aviation. Prezydent Emirates Tim Clark powiedział we wrześniu, że kwestia niezawodności RR i GE „lekko irytuje" go i dodał, że nie zdecyduje się na zamówienie dreamlinerów, jeśli nie będzie stabilizacji w programie brytyjskiego producenta silników.
Prezes East wyjaśnił, że problemem Trentów 1000 jest raczej wytrzymałość komponentów, a nie niezawodność, ale firma miała problemy z rozwiązaniem pewnej kwestii łopatek w wariancie silnika TEN. Zmiany projektowe łopatek powinny zakończyć się w I półroczu 2021 r. Znalezione rozwiązanie wymaga dodatkowych inwestycji w kilku ośrodkach serwisowania i w silniki do wymiany, aby zmniejszyć zakłócenia — powiedział.