Reklama

Alitalia jak bumerang: wraca do państwa

Włoski rząd przejmie w czerwcu pełną kontrolę nad Alilalią, którą kryzys koronawirusa doprowadził do bankructwa — ogłosił minister przemysłu, Stefano Patuanelli.

Publikacja: 24.04.2020 18:43

Alitalia jak bumerang: wraca do państwa

Foto: Bloomberg

Narodowy włoski przewoźnik znajdował się od maja 2017 pod zarządem komisarycznym, a trudności wywołane przez pandemię dodały się do poważnych problemów finansowych uniemożliwiając realizację planu cesji tej linii prywatnym inwestorom.

Patuanelli powiedział w parlamentarnej komisji transportu, że rząd utworzy na początku czerwca nową firmę, która przejmie 100 proc. linii lotniczej. — Nowa Alitalia zacznie z flotą ponad 90 samolotów wobec obecnie 113 — poinformował i zaprzeczył doniesieniom, jakoby ta flota liczyła 30 sztuk. Dzięki interwencji państwa przewoźnik będzie w stanie nawiązać konkurencję, gdy sytuacja w sektorze poprawi się. — Dotychczas Alitalia była kryształowym wazonem wśród stalowych wazonów. Nowa firma zacznie w takim samym miejscu jak inne linie lotnicze, gdy sektor ponownie wystartuje, a państwo zadecyduje później, czy zachować ją pod swą kontrolą — cytuje Reuter ministra.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama