Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 01.10.2020 14:36 Publikacja: 01.10.2020 14:33
Foto: AFP
W lotniczym żargonie nazywają się białymi ogonami, w białej barwie ochronnej, bez kolorowych symboli poszczególnych przewoźników, malowanych na ogonach. Koncern rozmawia m.in. z Delta Air Lines, jednym z 4 największych przewoźników w Stanach, który nie ma MAX-ów w swej flocie. Rozmowy dotyczą kupna 40 samolotów — pisze Reuter.
Specjaliści od rynku są jednak zdania, że zamówienie MAX-ów byłoby niespodzianką, bo stosunki linii z Atlanty z producentem nie były najlepsze w ostatnich latach. Ponadto, na podstawie umowy ramowej z 30 czerwca na sumę 14,2 mld dolarów Delta zobowiązała się kupować głównie maszyny Airbusa. Z powodu pandemii musiała odstawić część maszyn na dłuższy postój, w lipcu prezes Ed Bastian powiedział, że będzie zmniejszać odbiór nowych samolotów w najbliższych 2 latach i nie zamierza wydawać na nowe przez jakiś czas.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas