Chińskie lotnictwo odbija. Wraca do stanu sprzed pandemii

Popyt na loty wewnątrz Chin oraz loty cargo wróciły do poziomu czasów sprzed pandemii COVID-19. Dużo gorzej jest z lotami międzynarodowymi, ale Chińczycy bardzo restrykcyjnie je ograniczają obawiając się „importu" wirusa, którego sami „wyeksportowali".

Aktualizacja: 28.10.2020 11:29 Publikacja: 28.10.2020 10:26

Chińskie lotnictwo odbija. Wraca do stanu sprzed pandemii

Foto: Bloomberg

Odrodzenie wewnętrznego rynku lotniczego w Chinach widać było już we wrześniu po zapotrzebowaniu na kerosen – benzynę lotniczą — pisze Reuters. Popyt na paliwo sięgnął we wrześniu 2 mln ton i był praktycznie taki sam jak w lutym i minimalnie mniejszy od styczniowego, ale ten miesiąc jest dłuższy o jeden dzień od września. Zużycie paliwa lotniczego na chińskim rynku wewnętrznym stanowiło przed pandemią dwie trzecie całkowitego zapotrzebowania branży.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Pakistan zamknął przestrzeń powietrzną dla Indii. Dłuższe loty z Europy do Azji
Transport
Donald Trump stracił cierpliwość do Boeinga. Kupi dla siebie używany samolot
Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne