Reklama
Rozwiń
Reklama

Alstom przejął kolejowego Bombardiera

Francuski producent superszybkich pociągów TGV i taboru szynowego zakończył przejmowanie Bombardiera Transportation. Zapewni mu to drugie miejsce na świecie, za chińskim gigantem CRRC

Publikacja: 30.01.2021 14:35

Alstom przejął kolejowego Bombardiera

Foto: Bloomberg

Alstom obniżył we wrześniu 2020 cenę kupna kanadyjskiego producenta pociągów, wagonów i składów metra z zapowiadanej 5,5-5,9 mld euro do 5,5 mld. Nowa grupa będzie osiągać obroty 15,7 mld euro, ma portfel zamówień za 71,1 mld euro, zatrudnia 75 tys. pracowników w 70 krajach — odnotował Reuter

Alstom należący w 9,7 proc. do konglomeratu Bouygues uruchomił w grudniu operację podwyższenia kapitału o 2 mld euro po uzyskaniu 6 miesięcy wcześniej zgody na kupno pionu konkurencji Komisji Europejskiej. Obecna umowa była możliwa również dlatego, że to francuska firma kupowała zagraniczną. Gdy kanadyjska sieć sklepów Alimentation Couche-Tard chciała kupić Carrefoura, rząd Francji ostro sprzeciwił się temu i Kanadyjczycy musieli zrezygnować.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama