Reklama

Powolne szczepienia utrudniają prognozy Ryanaira

Wolne tempo szczepień w krajach Unii nie pozwala Ryanairowi prognozować przewozu pasażerów w nowym roku finansowym. W zakończonym 31 marca poniósł stratę mniejszą od zakładanej.

Aktualizacja: 07.04.2021 14:08 Publikacja: 07.04.2021 14:03

Powolne szczepienia utrudniają prognozy Ryanaira

Foto: materiały prasowe

Największy w Europie tani przewoźnik przewiduje obecnie, że do 31 marca 2022 przewiezie liczbę pasażerów zbliżoną do dolnej granicy widełek 80-120 mln przewidywanych dotychczas. „Ograniczenia w podróżach w okresie Wielkanocy, lockdowny i opóźniony szczyt poprawy przewozów latem 2021 z powodu wolnego zwiększania rytmu szczepień w Unii oznaczają, że ruch podróżnych będzie raczej bliższy dolnej granicy przewidywanego wcześniej zakresu” — cytuje Reuter komunikat linii.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy Ryanair przewiózł 27,5 mln pasażerów wobec 149 mln w roku do 31 marca 2020. Przewoźnik najmocniej krytykujący europejskich polityków za działania wobec kryzysu sanitarnego, zastrzegł, że jest jeszcze za wcześnie na bardziej precyzyjną roczną prognozę, ale spodziewa się osiągnięcia równowagi finansowej. Analitycy z Goodbody Stockbrokers stwierdzili w nocie, że linia zakłada pewną korektę w dół obecnej prognozy rocznego (do 31 marca 2022) zysku 252 mln euro.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama