Reklama

Producenci i przewoźnicy apelują o otwarcie nieba

- Ludzie chcą znów latać — zapewnia szef Airbusa. Szefowie linii lotniczych wzywają władze do zniesienia ograniczeń w podróżach między Stanami i W. Brytanią

Publikacja: 08.06.2021 16:38

Producenci i przewoźnicy apelują o otwarcie nieba

Foto: Adobe Stock

Prezes Airbusa, Guillaume Faury w wywiadzie dla szwajcarskiego tygodnika „NZZ am Sonntag" powiedział, że spodziewa się powrotu podróży służbowych samolotami do poziomu sprzed pandemii, a linie lotnicze oferują już niemal tyle samo miejsc w klasie biznes co wcześniej. Pandemia wymusiła na firmach organizowanie wideokonferencji zamiast bezpośrednich spotkań, ale zdaniem Faury, sposób myślenia w korporacjach zmienił się.

- Firmy zdały sobie sprawę z tego, że w pewnej chwili muszą znowu spotykać się fizycznie z klientami i dostawcami. W pewnych sytuacjach ich przedstawiciele muszą być na miejscu podczas premiery produktu czy rozpoczęcia budowy fabryki. Mówią to nam linie lotnicze, które teraz muszą podejmować decyzje o konfiguracji kabin w przyszłości. I widzimy, że planują tyle samo miejsc w klasie biznes co przed pandemią — cytuje Reuter Francuza.

Prezes Airbusa zapytany o liczbę lotów służbowych jakich oczekuje w przyszłości przyznał, że ten segment rynku może nie odrodzić się w pełni. — Może będzie ich nieco mniej, ale jedno jest dla mnie jasne: ludzie chcą znowu latać! Może nie bardziej niż przed pandemią, ale chyba nie mniej — dodał.

Apel przewoźników

Szefowie linii lotniczych obsługujących połączenia między Stanami i W. Brytanią zwrócili się do władz obu krajów o zniesienie ograniczeń w podróżach przez Atlantyk. Postęp programów szczepień w obu krajach oznacza, że po ponad roku ograniczeń można wznowić bezpieczny transport — uznali Doug Parker z American Airlines, Scott Kirby z United Airlines, Ed Bastian z Delta Air Lines, Robin Hayes z JetBlue Airways i Sean Doyle z British Airways.

Zwrócili się z tym do prezydenta Joe Bidena i premiera Borisa Johnsona, którzy w tym tygodniu spotykają się na szczycie szefów krajów G7 w Kornwalii. Nie spodziewają się, by Amerykanie znieśli ograniczenia przed świętem 4 lipca, ale uważają, że ich zniesienie ma zasadnicze znaczenie.

Reklama
Reklama

Parker z American podkreślił, że lista krajów objętych amerykańskimi restrykcjami „nie ma już większego sensu, bo zaszczepieni mogą bezpiecznie podróżować". Kirby z United stwierdził, że jego linia „mogłaby znacznie zwiększyć moce przewozowe" w ciągu 4 tygodni od zniesienia ograniczeń, a jest teraz „szczyt okresu podróży między obu krajami". Zdaniem Hayesa z JetBlue, dla ludzi zaszczepionych, „którzy nie widzieli od ponad roku swych dzieci, wnuków ludzki koszt jest niszczycielski". Według Doyle z BEA, „chodzi tu o coś więcej niż o urlopy. W grę wchodzi handel, odwiedzanie krewnych i przyjaciół, wznawianie biznesu i przyjmowanie ludzi do pracy".

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama