Dyrektor operacyjny tego przewoźnika, John Laughter poinformował w notatce dla ludzi swego pionu, że Delta spodziewa się w czerwcu powrotu wielkości przewozów do poziomu sprzed pandemii i stara się o zachęcanie do podróży w interesach. W ostatnią niedzielę, 20 czerwca w Stanach zanotowano 2,1 mln podróżnych korzystających z samolotów, to największa liczba od marca 2020, gdy koronawirus zmniejszył popyt, ale w dalszym ciągu była o 23 proc. mniejsza niż w normalnych czasach — pisze Reuter.
Delta poniosła duże straty w 2020 r., teraz spodziewa się zysku brutto w II półroczu i wznowienia podróży w interesach na początku września. „To godny uwagi fakt, że spodziewamy się zysku w czerwcu, zaledwie w 15 miesięcy po największym spadku w historii lotnictwa" — napisał Laughter. Ostrożnie natomiast odniósł się do harmonogramu odbudowania siatki międzynarodowej, ale zauważył „korzystne otwieranie takich rynków jak Hiszpania, Francja, Włochy i Grecja". Przewoźnik z Atlanty zakłada złagodzenie lotów przez Atlantyk w II półroczu.
Dzień wcześniej American Airlines podała, że zamierza „wznowić zatrudnianie pilotów tej jesieni, do końca roku chce przyjąć ok. 300 i podwoić tę liczbę w 2022 r. ". Southwest Airlines ma nadal ok. 500 pilotów objętych programem dobrowolnych urlopów, ale zakłada zatrudnienie pierwszych jeszcze w tym roku „w ramach wsparcia działalności linii w 2022 r. i w związku z przewidzianymi dostawami samolotów".
United Airlines z Chicago przygotowuje się do rozpoczęcia za kilka tygodni zatrudniania ok. 300 nowych pilotów, ale przyjęcie większej liczby będzie zależeć „w pewnym stopniu od prędkości wychodzenia przez nas z pandemii" — stwierdził jej rzecznik, Charles Hobart. Generalnie, linia chce zatrudnić do 2030 r. ok. 10 tys. pilotów — dodał.
Wizz Air wróci do normy w 2022 r.
Tani węgierski przewoźnik przewiduje pełny powrót do normalności po kryzysie sanitarnym wraz z odrodzeniem się popytu na podróże — stwierdził jego prezes Jozsef Varadi na wirtualnej imprezie Paris Air Forum. Powtórzył niedawne słowa, że Wizz Air uruchomi tego lata więcej mocy przewozowych niż dwa lata temu, przed pandemią. — Z mojej perspektywy 2022 r. powinien być całkiem solidnym rokiem nie tylko pod względem wielkości ruchu, ale także wyników finansowych z tym związanych. Uważam 2022 za rok pełnego odrodzenia się Wizz Aira — powiedział.