Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowy podatek: Bruksela da szlaban na tanie latanie

Na europejskich trasach dodatkowe koszty opodatkowania paliwa lotniczego mogą przewyższać ceny tanich biletów. Komisja Europejska nie ukrywa, że za redukcję emisji CO2 zapłacą pasażerowie, co obniży popyt na podniebne podróże. Linie lotnicze apelują o zachęty zamiast kar - pisze Business Insider Polska.

Publikacja: 22.07.2021 07:59

Nowy podatek: Bruksela da szlaban na tanie latanie

Foto: Bloomberg

Komisja Europejska chce, by transport lotniczy w Unii Europejskiej radykalnie zmniejszył emisje CO2. Program klimatyczny "Fit for 55" zakłada opodatkowanie paliwa lotniczego i wycofywanie darmowych praw do emisji dwutlenku węgla dla tej gałęzi gospodarki. Nikt nie ma wątpliwości, że Bruksela wysyła jasny sygnał: koniec z tanim lataniem.

W liczącym ponad 300 stron dokumencie, napisano wprost: "Oczekuje się, że linie lotnicze przeniosą ten koszt na konsumentów poprzez podniesienie cen biletów, co doprowadzi do zmniejszenia popytu wśród pasażerów, a tym samym do zmniejszenia zużycia paliwa".

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama