Według PKP Intercity, do wtorkowego południa sprzedano już 22 tysiące biletów. Spora część stanowią te na okres świąteczny. – Sprzedajemy bilety z miesięcznym wyprzedzeniem, więc już teraz można rezerwować przejazd na początek stycznia – mówi rzecznik PKP Intercity, Zuzanna Szopowska.
Pendolino ruszy w trasę 14 grudnia i będzie obsługiwał połączenia pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Katowicami oraz Wrocławiem. Najtańszy bilet kupowany w promocji kosztuje 49 zł. Intercity zwiększyło ich pulę po falstarcie sprzedaży w połowie listopada, gdy padł system rezerwacyjny.
Średnia cena jest zbliżona do tej obowiązującej w dzisiejszych ekspresach Intercity. Przykładowo za przejazd z Warszawy do Krakowa zapłacimy 129,20 złotych, podobnie jak do Katowic. Bilet na trasie Warszawa – Wrocław kosztuje 131,10 zł, z Warszawy do Trójmiasta 128,80 zł, natomiast za przejazd z Krakowa lub Katowic do Trójmiasta trzeba zapłacić za 171,60 zł. Stawki maksymalne są o ok. 20-30 zł wyższe. Np. maksymalna cena na trasie Warszawa – Kraków to 150 zł, a z Katowic do Trójmiasta – 189 zł.
Pendolino pojedzie szybciej niż dzisiejsze ekspresy. Podróż z Warszawy do Gdańska potrwa niecałe 3 godziny, do Krakowa – niespełna dwie i pół godziny. Na trasie Warszawa – Wrocław ekspres pojedzie 3 godziny i 42 minuty. W przyszłym roku, dzięki realizowanym inwestycjom Polskich Linii Kolejowych, czasy przejazdu powinny jeszcze się skrócić. Przykładowo na trasie z Warszawy do Gdyni pociągi pojadą w czasie o 20 minut krótszym.
Składów będzie jednak mniej niż początkowo zakładano. Do dziś do Polski przyjechało 17 pociągów z 20 zamówionych przez Intercity. Z tego 15 zostało odebranych przez przewoźnika.