Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 19.10.2020 17:02 Publikacja: 19.10.2020 13:29
Foto: Adobe Stock
Ostatecznie Austriacy nie przesiedli się masowo na kolej, tylko w swoich podróżach zagranicznych zaczęli omijać Wiedeń i latają z portów regionalnych bezpośrednio na lotniska niemieckie, głównie do Frankfurtu. Przy tym nie jest to żadną nowością. Szwajcarzy także promowali połączenia kolejowe, a ostatecznie zaczęli latać z portów regionalnych przede wszystkim do Niemiec.
W czerwcu Austrian Airlines otrzymały od państwa m.in. w formie gwarancji kredytowych 600 mln euro. Jednocześnie władze zdecydowały wtedy, że linia z jednej strony ma zrezygnować z części połączeń krajowych, a z drugiej strony wprowadziły dodatkowe dopłaty do rejsów krótszych, niż 350 kilometrów. Wprowadzono wtedy także minimalną cenę biletu lotniczego, która nie mogła być niższa od 40 euro. Ta ostatnia decyzja już nie ma nic wspólnego z ochroną środowiska, tylko miała zablokować rozwój połączeń przewoźników niskokosztowych z lotniska w Wiedniu – Wizz Aira i Ryanaira.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas