Reklama
Rozwiń
Reklama

Kolej zamiast samolotu? To nie do końca dobry pomysł

Austrian Airlines w zamian za pomoc publiczną musiały zrezygnować z większości rejsów krajowych. Austriacki rząd miał nadzieję, że to pomoże w ochronie środowiska. Ale tak się nie stało.

Aktualizacja: 19.10.2020 17:02 Publikacja: 19.10.2020 13:29

Kolej zamiast samolotu? To nie do końca dobry pomysł

Foto: Adobe Stock

Ostatecznie Austriacy nie przesiedli się masowo na kolej, tylko w swoich podróżach zagranicznych zaczęli omijać Wiedeń i latają z portów regionalnych bezpośrednio na lotniska niemieckie, głównie do Frankfurtu. Przy tym nie jest to żadną nowością. Szwajcarzy także promowali połączenia kolejowe, a ostatecznie zaczęli latać z portów regionalnych przede wszystkim do Niemiec.

W czerwcu Austrian Airlines otrzymały od państwa m.in. w formie gwarancji kredytowych 600 mln euro. Jednocześnie władze zdecydowały wtedy, że linia z jednej strony ma zrezygnować z części połączeń krajowych, a z drugiej strony wprowadziły dodatkowe dopłaty do rejsów krótszych, niż 350 kilometrów. Wprowadzono wtedy także minimalną cenę biletu lotniczego, która nie mogła być niższa od 40 euro. Ta ostatnia decyzja już nie ma nic wspólnego z ochroną środowiska, tylko miała zablokować rozwój połączeń przewoźników niskokosztowych z lotniska w Wiedniu – Wizz Aira i Ryanaira.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Transport
Loty opóźnione i odwołane. Zamknięcie rządu w USA uderza w lotnictwo
Reklama
Reklama