Reklama
Rozwiń

Otwarte Niebo do renegocjacji

Po wymianie oskarżeń, pomówień i dokumentów w Waszyngtonie doszło do bezpośredniego spotkania szefów linii arabskich i europejskich oraz amerykańskich. Linie z Zatoki Perskiej oskarżane są o to, że korzystając z państwowych subsydiów nieuczciwie konkurują na rynku.

Aktualizacja: 18.03.2015 08:40 Publikacja: 18.03.2015 07:13

Otwarte Niebo do renegocjacji

Foto: Bloomberg

Amerykanie i Lufthansa oraz Air France KLM zwróciły się nawet do władz o zmianę warunków umów lotniczych, bo te obowiązujące obecnie pozwalają Emirates, Qatar Airways i Etihadowi latać ile chcą i dokąd im się podoba. Ciekawe jednak,że europejscy i amerykańscy przewoźnicy przestali już otwarcie atakować same linie, a swoją krytykę skierowały do rządów krajów Zatoki.

Szefowie linii arabskich bronią się. Zapewniają,że nie biorą żadnych dotacji, a pasażerowie wybierają ich rejsy, bo mają nowsze samoloty i lepszy serwis na pokładzie. Argumentują,że bliższe przyjrzenie się porozumieniom lotniczym, jakie zapowiadają władze amerykańskie i Komisja Europejska, to zwykły protekcjonizm. zarzucanie korzystania z subsydiów prezes Emirates, Tim Clark kreślił jako niedorzeczność i zapowiedział,że odniesie się punkt po punkcie do liczącego 55 stron amerykańskiego raportu, w którym udowadnia się,że arabskie linie jednak korzystają z subsydiów, które w ciągu ostatnich 10 lat wyniosły łącznie dla tych trzech przewoźników 42 mld dol.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS