Reklama

Gdzie Wizz Air i Ryanair zarabiają największe pieniądze

Wśród 10 najbardziej dochodowych lotnisk z których operuje Wizz Air są 3 polskie porty. W naszym kraju Węgrzy zarobili w ubiegłym roku finansowym 92,1 mln euro. Średni koszt biletu Wizz Aira wyniósł 61 euro.

Aktualizacja: 25.10.2020 13:15 Publikacja: 25.10.2020 05:00

Gdzie Wizz Air i Ryanair zarabiają największe pieniądze

Foto: Bloomberg

W takim samym rankingu dla Ryanaira nie ma ani jednego lotniska w naszym kraju. Nie zmieścił się tam nawet Modlin, skąd Irlandczycy operują z ultraniskimi opłatami.

Na lotniskach z Top-10 Wizz Aira w ostatnim roku finansowym (zakończonym w marcu 2020) linia zanotowała łączny zysk 321 mln euro i węgierski przewoźnik oferuje stamtąd 3 miejsc w swoich samolotach. Obydwie linie mają wysokie marże zysku, to jest typowe dla przewoźników nisko kosztowych, które mają znacząco niższe koszty od tych ponoszonych przez tradycyjną konkurencję. W przypadku Wizz Aira ta marża wynosi 16 proc., a dla Ryanaira sięga 19,4 proc. Te linie są wiodącymi w Europie, bo np. już easyJet wypracowuje jedynie 12,8 proc. - wynika z opracowania portalu lotniczego anna.aero.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Białorusini łamią sankcje USA. Będą mieli kłopoty z częściami do boeingów
Transport
Zamieszanie z lotami w Stanach Zjednoczonych. LOT na razie nie narzeka
Transport
Donald Trump żąda powrotu kontrolerów ruchu lotniczego do pracy i grozi cięciem pensji
Transport
Wielkie utrudnienia na kolei… i wielkie promocje. PKP Intercity kusi specjalną ofertą
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Transport
Donald Trump pomaga Boeingowi. Szczyt polityczny zmienił w biznes
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama