„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 25.10.2020 13:15 Publikacja: 25.10.2020 05:00
Foto: Bloomberg
W takim samym rankingu dla Ryanaira nie ma ani jednego lotniska w naszym kraju. Nie zmieścił się tam nawet Modlin, skąd Irlandczycy operują z ultraniskimi opłatami.
Na lotniskach z Top-10 Wizz Aira w ostatnim roku finansowym (zakończonym w marcu 2020) linia zanotowała łączny zysk 321 mln euro i węgierski przewoźnik oferuje stamtąd 3 miejsc w swoich samolotach. Obydwie linie mają wysokie marże zysku, to jest typowe dla przewoźników nisko kosztowych, które mają znacząco niższe koszty od tych ponoszonych przez tradycyjną konkurencję. W przypadku Wizz Aira ta marża wynosi 16 proc., a dla Ryanaira sięga 19,4 proc. Te linie są wiodącymi w Europie, bo np. już easyJet wypracowuje jedynie 12,8 proc. - wynika z opracowania portalu lotniczego anna.aero.
Automatyzacja, analiza olbrzymich zbiorów danych, zapewnienie bezpieczeństwa – tego wszystkiego potrzebuje transport morski. Najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie opracowała polska spółka.
PKP Intercity szykuje się na rekordowe oblężenie pociągów w tegorocznym okresie świąteczno-noworocznym. Z tego powodu uruchomi więcej połączeń z ponad 600 dodatkowymi wagonami oraz skróci czasy przejazdów.
Do 1 marca na ulicach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii dostępnych będzie około 3500 rowerów, czyli połowa tego, co mieszkańcy GZM mają do dyspozycji w sezonie letnim.
Dania, Estonia, Norwegia, Szwecja oraz jeszcze osiem krajów Europy Północnej wprowadzą monitoring i kontrole ubezpieczeniowe rosyjskich tankowców. W tej koalicji najważniejsza jest Dania, której wąskie cieśniny są najbardziej zagrożone wyciekiem ropy ze starych jednostek floty cieni Putina.
Geopolityka, ostre wymagania środowiskowe, obowiązujące umowy społeczne – to wszystko powoduje, że europejskie linie lotnicze są osłabione w konkurencji z przewoźnikami z Bliskiego Wschodu, Chin i Turcji.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Automatyzacja, analiza olbrzymich zbiorów danych, zapewnienie bezpieczeństwa – tego wszystkiego potrzebuje transport morski. Najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie opracowała polska spółka.
Zaskakująco dużo firm nie wymieniło jeszcze tachografów, duży kłopot jest także z kartami kierowcy. Przepisy nie przewidują wymiany starych wersji, co utrudnia zarządzanie flotą.
Pomimo wsparcia unijnej biurokracji przewozy kolejowe maleją, co zwiększa ryzyko funduszy inwestujących w spółki wynajmu lokomotyw.
Komisja Europejska i Wielka Brytania walczą z szarą flotą tankowców szmuglująca rosyjską ropę i paliwo.
Konkurencja ukraińskich przewoźników drogowych spowodowała wdrożenie w Polsce i Rumunii elektronicznych systemów kontroli przejazdów i zezwoleń. Po pierwszym miesiącu skala naruszeń jest minimalna.
Kryzys sprawia, że coraz częściej przewoźnicy samochodowi gotowi są łamać przepisy, aby tylko wykonać zlecenie. Rośnie liczba firm z odebranymi uprawnieniami.
Geopolityka, ostre wymagania środowiskowe, obowiązujące umowy społeczne – to wszystko powoduje, że europejskie linie lotnicze są osłabione w konkurencji z przewoźnikami z Bliskiego Wschodu, Chin i Turcji.
Unijny fundusz Marguerite z mniejszościowymi udziałowcami powołał spółkę wynajmu lokomotyw nazwaną OnTrain. Pierwsze lokomotywy wynajmie za 2 lata.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas