Aktualizacja: 05.05.2015 17:15 Publikacja: 05.05.2015 17:15
Foto: Bloomberg
Wpływy z opłat za przewóz bagażu wzrosły od 2008 roku ponadtrzykrotnie i wyniosły 3,5 miliarda dolarów w 2014 roku. To o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei dochody z opłat za zmianę rezerwacji wygenerowały w ubiegłym roku dodatkowe 3 miliardy dolarów – o 6 procent więcej niż w roku 2013.
Przewoźnicy zaczęli masowo pobierać dodatkowe opłaty siedem lat temu, kiedy skokowo wzrosły ceny paliw, a linie lotnicze zaczęły przynosić straty i musiały się ratować przed bankructwem. Wraz z upływem czasu zaczęły one stanowić coraz większą część przychodów. Według Charliego Leochy z Consumer Travel Alliance stały się one tak wysokie, że linie lotnicze powinny zacząć je obniżać. Nie ma jednak złudzeń, że stanie się to w najbliższym czasie, bo stały się one trudnym do zastąpienia źródłem dochodów.
Rosyjski dyktator podpisał dekret wymuszający na rosyjskich taksówkarzach przesiadkę na samochody marki łada i a...
Rosyjska awiacja sypie się coraz mocniej. Najczęściej wysiadają silniki i opony, których rosyjskie linie nie maj...
Za unijne pieniądze PKP Intercity kupi ponad pół setki szybkich lokomotyw i zmodernizuje blisko ćwierć tysiąca w...
Grupa PKP Cargo chce zbyć udziały w Euroterminalu Sławków i Terminalach Przeładunkowych Sławków-Medyka. Zarząd z...
Po raz pierwszy Bruksela szykuje się do ukarania rosyjskiego koncernu, którego spółka zależna miała kluczowe zna...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas