Aktualizacja: 02.08.2015 12:52 Publikacja: 02.08.2015 12:52
Foto: Bloomberg
Zysk operacyjny skoczył o 15 proc. do 1,23 mld euro, działy samolotów i śmigłowców poprawiły go o 20 proc., ukrywając stratę 159 mln euro działu wojskowego i kosmicznego. Analitycy spodziewali się 1,06 mld. Grupa potwierdziła prognozę dla całego roku, bo po 6 miesiącach zwiększyła obroty i zysk operacyjny o 6 proc.
Prezes Tom Enders oświadczył, że grupa skupia się na realizacji programów cywilnego samolotu A350 i wojskowego A400M, z którym ma kłopoty. Ten ostatni pochłonął dotąd 5 mld euro odpisów, producent dodał 290 mln w związku z kolejnymi opóźnieniami po katastrofie samolotu w maju podczas próbnego lotu. Opóźnienia z tego powodu wzrosły do 3 miesięcy. Katastrofa zakłóciła harmonogram dostaw, a niska inflacja sprawiła, że system dostosowania cen znalazł się pod kreską. Airbus powiadomił taje klienckie, że nie wszystkie systemy ochronne przed zagrożeniami z zewnątrz i inne elementy wyposażenia będą dostępne, w pewnych przypadkach będzie to wręcz niemożliwe. Producent ma w tym roku wydać 17 takich samolotów.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas