Reklama

Kolej traci ładunki, ale zyskuje pasażerów. Padły kolejne rekordy frekwencji

W 2025 r. poprawi się frekwencja w pociągach pasażerskich, ale towarowe będą przegrywać z tirami. Przewozy ładunków są za wolne i za drogie.

Publikacja: 06.08.2025 11:05

Kolej traci ładunki, ale zyskuje pasażerów. Padły kolejne rekordy frekwencji

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego przewozy towarowe koleją przegrywają z transportem drogowym?
  • Jakie są najnowsze dane dotyczące frekwencji pasażerów w pociągach?
  • Jakie modernizacje infrastruktury kolejowej są planowane?
  • Co powoduje wzrost popularności przewozów pasażerskich?
  • Jakie są główne wyzwania dla przewozów towarowych koleją?
  • Kiedy planowane jest wprowadzenie nowoczesnych wagonów do floty PKP Intercity?
Pozostało jeszcze 92% artykułu

W pociągach przybywa pasażerów, za to ubywa ładunków – wynika z najnowszych danych Urzędu Transportu Kolejowego (UTK). W 2024 r. z kolei skorzystało 407,5 mln pasażerów, co w porównaniu z poprzednim rokiem stanowi wzrost o 8,8 proc. W pierwszym półroczu 2025 r. dalekobieżny przewoźnik PKP Intercity przewiózł 40,4 mln osób, o ponad 9 proc. więcej niż w analogicznym czasie przed rokiem. 1 czerwca padł rekord: z dalekobieżnych przewozów skorzystały 332 tys. pasażerów, co jest najwyższą dzienną frekwencją w historii spółki.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Rosja poza władzami światowego lotnictwa. Agresor nie zyskał poparcia
Transport
Kazachstan zatrzymał ruch pociągów do Rosji. To efekt decyzji Polski
Transport
Flota cieni Putina wciąż rośnie. Są w niej już wszystkie złomy świata
Transport
Potężny cyberatak na europejskie lotniska. Loty opóźnione i odwołane
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Reklama
Reklama