Moskwa do Kijowa: polatamy?

Rosyjskie władze skierowały do władz w Kijowie trzy propozycje wznowienia wzajemnie zawieszonych lotów pasażerskich. Zakaz wchodzi w życie za pięć dni.

Publikacja: 20.10.2015 16:54

Moskwa do Kijowa: polatamy?

Foto: Bloomberg

Rosyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (Rosawiacja) wraz z resortem transportu FR wystąpiły do swoich odpowiedników na Ukrainie z propozycjami rozwiązania sporu lotniczego, który doprowadził do obustronnego zawieszenia lotów. Zawieszenie wejść ma w życie 25 października.

- Skierowaliśmy do strony ukraińskiej trzy propozycje. Proponujemy konsultacje resortowe i jesteśmy gotowi spotkać się w dowolnym czasie i miejsce, jeżeli tylko strona ukraińska będzie chętna - wyjaśnił wiceminister Walerij Okułow, podała agencja Prime.

Wczoraj Rosawiacja zakomunikowała, że ukraińscy przewoźnicy wystąpili o zgodę na loty do Rosji zimą 2015/2016 na trasach Kijów-Moskwa, Odessa-Moskwa, Kijów-St.Petersburg i Lwów-Moskwa. Jednocześnie Gosaviasłużba Ukrainy dostała pismo od Rosjan z propozycją rozmów na temat wznowienia połączeń w okresie zimowym.

Kijów powiadomił 25 września Moskwę o wprowadzeniu zakazu lotów dla cywilnych przewoźników: Aerofłot, Transaero, Globus i Rassija. Ukraina zakazała także tranzytu wojskowych towarów i urządzeń z Rosji przez swoje terytorium. W odpowiedzi Rosjanie zakazali największej linii lotniczej Ukrainy - MAU (Ukraine International) lotów do i z Rosji.

Połączenie lotnicze między Rosją a Ukrainą ma wiele kierunków. Z Moskwy, St. Petersburga i Surgutu latają samoloty do Kijowa, Odessy i Lwowa pięciu rosyjskich przewoźników. Z kolei z Kijowa, Odessy, Zaporoża i Dniepropietrowska do Moskwy, St. Petersburga i Kaliningradu loty wykonują trzy ukraińskie linie.

Od 25 października zamrze ruch w obu kierunkach.

Transport
NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii