Kolej w 2025 r. chce skrócić czas podróży. Kluczem inwestycje i nowy tabor

Frekwencja w przewozach pasażerskich stale rośnie, ale wyzwaniem będzie zwiększenie efektywności kolejowego transportu towarów, a także przyspieszenie inwestycji w infrastrukturze.

Publikacja: 31.12.2024 05:11

Frekwencja w przewozach pasażerskich stale rośnie

Frekwencja w przewozach pasażerskich stale rośnie

Foto: Adobe Stock

Pociągi miałyby jeździć szybciej i częściej, a podróżnym powinno być wygodniej – jeśli kolej zacznie w 2025 r. realizować zapowiadane zmiany, to ma szansę na zwiększenie konkurencyjności wobec rosnącej sieci szybkich dróg i przyciągnięcie nowych pasażerów. Samo PKP Intercity już z początkiem listopada przebiło wynik całego roku 2023 i przewiozło 68 mln pasażerów. – Najnowsze dane wskazują, że rok 2024 najprawdopodobniej zostanie zamknięty liczbą bliską 80 mln pasażerów – zapowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Jak podał w poniedziałek Urząd Transportu Kolejowego (UTK), przez pierwsze dziewięć miesięcy 2024 r. cała kolej przewiozła w Polsce prawie 303,7 mln pasażerów. – W tym samym czasie 2023 r. było to 276,1 mln pasażerów, czyli wzrost wyniósł 10 proc. – poinformował UTK. Wśród 15 przewoźników pasażerskich aż 12 spółek powiększyło liczbę podróżnych. Największy wzrost frekwencji odnotowały Koleje Małopolskie – o przeszło połowę, z 6,5 mln do 10 mln pasażerów. W przypadku SKM Warszawa wyniósł on prawie 23 proc., a Kolei Dolnośląskich – przeszło 18 proc.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama