Reklama
Rozwiń
Reklama

Kolej w 2025 r. chce skrócić czas podróży. Kluczem inwestycje i nowy tabor

Frekwencja w przewozach pasażerskich stale rośnie, ale wyzwaniem będzie zwiększenie efektywności kolejowego transportu towarów, a także przyspieszenie inwestycji w infrastrukturze.

Publikacja: 31.12.2024 05:11

Frekwencja w przewozach pasażerskich stale rośnie

Frekwencja w przewozach pasażerskich stale rośnie

Foto: Adobe Stock

Pociągi miałyby jeździć szybciej i częściej, a podróżnym powinno być wygodniej – jeśli kolej zacznie w 2025 r. realizować zapowiadane zmiany, to ma szansę na zwiększenie konkurencyjności wobec rosnącej sieci szybkich dróg i przyciągnięcie nowych pasażerów. Samo PKP Intercity już z początkiem listopada przebiło wynik całego roku 2023 i przewiozło 68 mln pasażerów. – Najnowsze dane wskazują, że rok 2024 najprawdopodobniej zostanie zamknięty liczbą bliską 80 mln pasażerów – zapowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Jak podał w poniedziałek Urząd Transportu Kolejowego (UTK), przez pierwsze dziewięć miesięcy 2024 r. cała kolej przewiozła w Polsce prawie 303,7 mln pasażerów. – W tym samym czasie 2023 r. było to 276,1 mln pasażerów, czyli wzrost wyniósł 10 proc. – poinformował UTK. Wśród 15 przewoźników pasażerskich aż 12 spółek powiększyło liczbę podróżnych. Największy wzrost frekwencji odnotowały Koleje Małopolskie – o przeszło połowę, z 6,5 mln do 10 mln pasażerów. W przypadku SKM Warszawa wyniósł on prawie 23 proc., a Kolei Dolnośląskich – przeszło 18 proc.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama