Reklama

Intercity szybko zdobywa pasażerów

Podróżujący coraz chętniej wybierają pociągi PKP Intercity.

Publikacja: 16.11.2015 14:40

Intercity szybko zdobywa pasażerów

Foto: 123rf.com

Spółka poinformowała, że październik okazał się kolejnym, a zarazem rekordowym miesiącem wzrostów licząc od skrócenia czasu przejazdów pomiędzy największymi miastami w grudniu ubiegłego roku.

W ciągu dziesięciu miesięcy Intercity przewiozło prawie 26 mln osób. To o 4 mln więcej niż w tym samym czasie przed rokiem. W samym październiku frekwencja podskoczyła do 2,7 mln osób, co oznacza 36-procentowy wzrost do października rok temu. Spółka podkreśla, że był to najlepszy październik w ciągu ostatnich czterech lat.

Według prezesa PKP Intercity, Jacka Leonkiewicza, frekwencja jest wyższa od zakładanej. - W czerwcu zapowiadaliśmy, że w tym roku przewieziemy ponad 30 mln pasażerów, teraz wiemy już że będzie ich ponad 31 mln. W 2016 zaś planujemy przewieźć ok. 37 mln pasażerów, co byłoby najlepszym wynikiem w historii PKP Intercity – mówi Leonkiewicz.

Do coraz lepszych wyników przyczynia się pendolino. W ubiegłym miesiącu liczba podróżnych korzystających z tych ekspresów przekroczyła 3 miliony, a rekord frekwencji pobity został 23 października. Intercity poprawia wyniki finansowe: po wrześniu przychody spółki ze sprzedaży biletów były już o prawie 200 mln zł wyższe niż rok wcześniej. Po dziesięciu miesiącach ta różnica będzie jeszcze większa.

Ale Intercity będzie miała kłopot z planowanym obsadzeniem linii nowymi pociągami, co miało nastąpić w połowie grudnia, po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy. Do eksploatacji ma być wtedy włączonych 20 składów typu Dart produkowanych przez bydgoską Pesę oraz 20 składów Flirt od konsorcjum Stadler-Newag. O ile Flirty powinny wjechać na tory zgodnie z planem, o tyle Pesa nie zdąży przygotować wszystkich zamówionych pociągów. Prawdopodobnie część z nich zacznie jeździć z pasażerami dopiero w przyszłym roku. Darty miały wjechać na linie : Jelenia Góra – Wrocław - Łódź - Warszawa do Białegostoku i Lublina oraz z Białegostoku i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice. Flirty natomiast będą kursować na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Reklama
Reklama

Intercity inwestuje w sumie 5,6 miliarda złotych w modernizację i zakup nowego taboru, który trafi na najważniejsze linie w całym kraju. Nowoczesne, bardziej komfortowe i szybsze pociągi mają przyciągnąć pasażerów, którzy zniechęceni powolnością i siermiężnością PKP masowo przesiadają się do samochodów, Polskiego Busa, oraz tanich linii lotniczych.

Obecna wysoka dynamika wzrostu liczby pasażerów może być jednak wyhamowana, jeśli Intercity zacznie rezygnować z promocji. Dziś to one w dużym stopniu napędzają spółce klientów, bo bilety na ekspresy w cenie 49 złotych są cenowo bardzo atrakcyjne. Problem w tym, że przy dużej liczbie i na dłuższą metę nie zapewnią Intercity rentowności.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama