Reklama

Sąd odblokował Południową Obwodnicę Warszawy

Jeszcze przed końcem roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) chce podpisać umowy z firmami, które będą budować trzy odcinki Południowej Obwodnicy Warszawy.

Aktualizacja: 17.11.2015 17:24 Publikacja: 17.11.2015 17:02

Sąd odblokował Południową Obwodnicę Warszawy

Foto: 123rf.com

Do dzisiaj zawarcie kontraktów blokował spół o nadzór nad realizacją inwestycji: od dokonanego wyboru firmy Egis Polska Inżynieria najpierw odwołali się do Krajowej Izby Odwoławczej dwaj konkurencji: TPF i Gentisa Ingenieria. A po tym, jak odwołania zostały oddalone przez KIO, TPF złożyła skargę do sądu. Sprawa została rozstrzygnięta we wtorek 17 listopada. - Sąd Okręgowy w Warszawie nie uznał racji TPF – poinformował późnym popołudniem rzecznik GDDKiA, Jan Krynicki.

Ta decyzja pozwoli wreszcie na rozpoczęcie realizacji jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych na Mazowszu i strategicznej dla Warszawy. Choć przetargi na projekt i budowę trasy S2 między węzłami Puławska i Lubelska zostały ogłoszone jeszcze w końcu grudnia 2013 roku, wykonawców GDDKiA wybrała dopiero w maju tego roku. Południowa obwodnica miasta (POW) to o fragment trasy ekspresowej S2 o długości 18,5 kilometra. Biegnie od węzła Puławska do węzła Lubelska. Przedsięwzięcie ma być realizowane do roku 2019 w systemie projektuj i buduj. Jego szacunkowy koszt to 6,7 mld zł.

Obwodnicę podzielono na trzy odcinki. Pierwszy (odcinek A) o długości ok. 4,6 km przebiega od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem. Ma go budować włoskie Astaldi. To najbardziej skomplikowane przedsięwzięcie na całej długości POW. Tunel będzie najdłuższym w Polsce, ma być budowany metodą odkrywkową. Pod powierzchnię wejdzie między ulicami Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, natomiast wyjdzie na skarpie, za ul. Nowoursynowską.

Drugi (odcinek B) o długości ok. 6,45 km to fragment trasy od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę. Przetarg wygrało konsorcjum z tureckim Gulermakiem. Ostatni kawałek (odcinek C) długości ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym przypadł firmie Warbud.

W ubiegłym miesiącu drogowcy oddali do ruchu północna część całego warszawskiego ringu: Trasę AK wraz z Mostem Grota. W ramach całego kontraktu zostało zburzonych i odbudowanych 16 obiektów inżynierskich - 7 wiaduktów, 6 estakad i tunel pod Trasą AK wraz z przejściem dla pieszych. Wyremontowano 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych, powstało ponadto 14 nowych, nieistniejących obiektów – m.in. półtunelowe ekrany akustyczne, a także nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania.

Reklama
Reklama

Problemem pozostaje jeszcze wschodnia część stołecznej obwodnicy, gdzie na przebieg wybrany przez GDDKiA nie zgadzają się mieszkańcy. Wcześniej t ę część warszawskiego ringu zastopowała ją konieczność ochrony strzebli błotnej – niewielkiej ryby, której siedliska wskutek protestów ekologów trzeba było ominąć. Cała obwodnica Warszawy będzie mieć 82 kilometry. Obecnie do ruchu oddana jest niespełna połowa.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama