Na stacji Radom przebudowano już tory, kończy się montaż sieci trakcyjnej. Na nowych peronach montowane są ławki, tablice informacyjne, lampy i nagłośnienie. Gotowe jest zadaszenie. Nawierzchnia peronów posiada teraz pas bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą oraz ścieżki naprowadzające dla niewidomych. Także windy wyposażone są w oznakowania z nadrukiem w języku Braille'a.
Do finału zbliżają się prace przy przejściu podziemnym. jego ściany zostaną zabezpieczone specjalna powłoką przed graficiarzami.
- Pozostało nam jeszcze przyłączenie oświetlenia oraz systemu monitoringu wizyjnego, który ułatwi zapobieganie aktom wandalizmu i zapewnieni większe poczucie bezpieczeństwa podróżnym. Na peronach i w przejściu podziemnym zamontowanych zostanie 36 kamer – wylicza Romuald Mądry, wicedyrektor Regionu Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.
W obrębie stacji PLK wymieniły 38 rozjazdów, których stan jest kluczowy dla bezpieczeństwa ruchu pociągów. Kilka tygodni temu uruchomione zostało nowe centrum sterowania. Docelowo ma ono zarządzać systemami bezpieczeństwa w odległości kilkudziesięciu kilometrów od stacji. Z Radomia odbywać się będzie sterowanie stacjami Chynów, Warka, Dobieszyn oraz Lesiów.
Modernizacja stacji Radom jest elementem dużo większej inwestycji, jaką prowadzą Polskie Linie Kolejowe na trasie Warszawa – Radom.