Reklama
Rozwiń

Pociągiem z Warszawy do Radomia w 70 minut

Sto milionów złotych wyda kolej na przebudowę stacji kolejowej w Radomiu. Jeszcze przed końcem roku gotowe będą nowe perony. W przyszłości skróci się podróż pomiędzy Radomiem a Warszawą – potrwa 70 minut.

Publikacja: 16.12.2015 18:53

Pociągiem z Warszawy do Radomia w 70 minut

Foto: Fotorzepa, Bartek Sadowski Bartek Sadowski

Na stacji Radom przebudowano już tory, kończy się montaż sieci trakcyjnej. Na nowych peronach montowane są ławki, tablice informacyjne, lampy i nagłośnienie. Gotowe jest zadaszenie. Nawierzchnia peronów posiada teraz pas bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą oraz ścieżki naprowadzające dla niewidomych. Także windy wyposażone są w oznakowania z nadrukiem w języku Braille'a.

Do finału zbliżają się prace przy przejściu podziemnym. jego ściany zostaną zabezpieczone specjalna powłoką przed graficiarzami.

- Pozostało nam jeszcze przyłączenie oświetlenia oraz systemu monitoringu wizyjnego, który ułatwi zapobieganie aktom wandalizmu i zapewnieni większe poczucie bezpieczeństwa podróżnym. Na peronach i w przejściu podziemnym zamontowanych zostanie 36 kamer – wylicza Romuald Mądry, wicedyrektor Regionu Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.

W obrębie stacji PLK wymieniły 38 rozjazdów, których stan jest kluczowy dla bezpieczeństwa ruchu pociągów. Kilka tygodni temu uruchomione zostało nowe centrum sterowania. Docelowo ma ono zarządzać systemami bezpieczeństwa w odległości kilkudziesięciu kilometrów od stacji. Z Radomia odbywać się będzie sterowanie stacjami Chynów, Warka, Dobieszyn oraz Lesiów.

Modernizacja stacji Radom jest elementem dużo większej inwestycji, jaką prowadzą Polskie Linie Kolejowe na trasie Warszawa – Radom.

Reklama
Reklama

Po jej ukończeniu pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 kilometrów na godzinę, natomiast pociągi towarowe z prędkością do 120 kilometrów na godzinę.

Od początku września trwają intensywne prace na drugim końcu linii - w Warszawie. Na stacji Warszawa Okęcie rozebrany został stary peron wyspowy, a na czas modernizacji zbudowano tymczasowy. Przebudowywane są tory – jeden z nich został rozebrany, a ruch pociągów prowadzony jest po drugim.

Na stacji Radom przebudowano już tory, kończy się montaż sieci trakcyjnej. Na nowych peronach montowane są ławki, tablice informacyjne, lampy i nagłośnienie. Gotowe jest zadaszenie. Nawierzchnia peronów posiada teraz pas bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą oraz ścieżki naprowadzające dla niewidomych. Także windy wyposażone są w oznakowania z nadrukiem w języku Braille'a.

Do finału zbliżają się prace przy przejściu podziemnym. jego ściany zostaną zabezpieczone specjalna powłoką przed graficiarzami.

Reklama
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama