Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 27.11.2020 18:23 Publikacja: 27.11.2020 18:19
Foto: materiały prasowe
Właśnie ruszyła procedura wyboru firmy, która wybuduje terminal, a następnie zostanie jego operatorem. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (ZMPSiŚ) wezwał zainteresowane inwestycją firmy do składania ofert. Przyszły operator ma zostać wybrany już w pierwszym kwartale 2021 r. – Oczekujemy koncepcji terminala – zapowiada Krzysztof Urbaś, prezes ZMPSiŚ. Firma, która wygra postepowanie, ma wybudować terminal oraz zagospodarować część zatoki oraz gruntu zgodnie z wizją portowych władz. Główna część terminala – pirs wraz z nabrzeżem oraz infrastrukturą dla rozładunku statków zostanie wybudowany na morzu. Z kolei na lądzie powstanie układ komunikacyjny dróg i linii kolejowych, a także parkingi. Według ZMPSiŚ, zarówno w czasie budowy jak i eksploatacji terminala jego oddziaływanie na środowisko ma być ograniczone do minimum. – To ma być „green terminal” – twierdzi Urbaś.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas