Aktualizacja: 15.03.2025 06:28 Publikacja: 25.01.2024 12:33
Lufthansa czeka na decyję Komisji Europejskiej w sprawie przejęcia ITA
Foto: Bloomberg
Wcześniej KE dała sobie czas do 15 stycznia na decyzję, czy pozwolić na tę transakcję, czy jednak ją dokładnie zbadać. Ostatecznie wybrała drugie rozwiązanie.
Odpowiedzialna za konkurencję komisarz Margrethe Vestager dała sobie czas do 6 czerwca na podjęcie decyzji, czy ostatecznie zgodzi się na tę transakcję, czy ją zablokuje. Pojawiły się obawy, że gdyby już teraz dać Niemcom zielone światło, mogłoby dojść do zakłócenia uczciwej konkurencji na włoskim rynku lotniczym i to tak w lotach krótko, jak i długodystansowych.
Jeden z liderów rynku car-sharingu w Polsce zdecydował właśnie o wstrzymaniu świadczenia usług tzw. współdzielenia samochodów. Panek tłumaczy zaskakujący ruch „powodami ekonomicznymi”.
Koalicja kilkunastu najważniejszych firm i organizacji amerykańskiej branży lotniczej apeluje do Donalda Trumpa, aby ze swoich regulacyjnych zmian wyłączył ten rynek. Ostrzega przed poważnymi konsekwencjami.
Luty 2025 roku przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów.
Jeden z pomysłów Donalda Trumpa na gospodarkę zakłada odbudowę przemysłu okrętowego. Dziś w tej branży USA to liliput w porównaniu z Azją. Zmiana tego stanu rzeczy zajmie lata.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Dwie katastrofy i coraz częściej pojawiające się informacje o niedociągnięciach w branży lotniczej zaniepokoiły Amerykanów. Kiedy do głosu doszedł jeszcze Elon Musk i zaatakował kontrolerów lotów, mieszkańcy USA naprawdę zaczęli się bać latania.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Nawet jeżeli śnieg w Tatrach nie dopisuje, górale mogą wkrótce odkryć nową żyłę złota: lokalną sztukę, która przeszło sto lat temu obrosła legendą, a miesiąc temu – biła rekordy na aukcji w DESA Unicum.
W czwartek napisaliśmy, że belgijska prokuratura wszczęła śledztwo sprawdzające, czy reprezentanci chińskiego koncernu Huawei nie złamali prawa, lobbując w Parlamencie Europejskim. Są nowe fakty w tej sprawie.
PiS nie dostrzega sygnałów o możliwym resetowaniu relacji USA-Rosja, trwając w bezwarunkowym sojuszu z Ameryką. Jednocześnie walcząc o jednomyślność, wspiera Węgry, które dziś blokują bardziej antyrosyjską politykę UE.
Kilku rosyjskich bogaczy zostało wykreślonych z listy sankcyjnej Unii Europejskiej. Wciąż jest na niej jednak prawie 2400 osób i firm z Rosji. W tym oligarcha Michaił Fridman, którego usunięcie z listy stanowiło główny element kolejnego szantażu Węgier wobec UE.
Prezes koncernu LVMH Bernard Arnault i prezydent USA Donald Trump znają się od lat. Ostatnio temu pierwszemu ta przyjaźń zaczyna odbijać się czkawką.
Donald Trump powinien bardziej wnikliwie analizować efekty chaotycznie nakładanych ceł — zaapelował koncern Elona Muska w liście do Jamiesona Greera, amerykańskiego przedstawiciela ds. handlu (USTR). To osoba, która w USA prowadzi wszystkie negocjacje handlowe.
Wysiłki dotyczące uproszczenia prawa i wykluczenia absurdów mogą mieć ograniczony zakres bez usprawnienia sądownictwa
Grupa Niewiadów ogłosiła, że podpisała umowę na zakup dwóch linii do elaboracji, czyli upraszczając - napełniania pocisków materiałami wybuchowymi. Działalność ma ruszyć na koniec 2026 r. Wartość inwestycji to prawie 60 mln zł.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas