Wcześniej KE dała sobie czas do 15 stycznia na decyzję, czy pozwolić na tę transakcję, czy jednak ją dokładnie zbadać. Ostatecznie wybrała drugie rozwiązanie.
Odpowiedzialna za konkurencję komisarz Margrethe Vestager dała sobie czas do 6 czerwca na podjęcie decyzji, czy ostatecznie zgodzi się na tę transakcję, czy ją zablokuje. Pojawiły się obawy, że gdyby już teraz dać Niemcom zielone światło, mogłoby dojść do zakłócenia uczciwej konkurencji na włoskim rynku lotniczym i to tak w lotach krótko, jak i długodystansowych.
Czytaj więcej
Lufthansa bardzo potrzebuje nowych samolotów, z powodu ich braku musiała ściąć siatkę na lato 2024. Tymczasem dwa nowe airbusy A350 Lufthansy prosto z fabryki w Tuluzie poleciały na cmentarzysko samolotowe w Teruel w Hiszpanii. O co chodzi?
Deutsche Lufthansa AG zaoferowała inwestycje w ITA w wysokości 325 mln euro w zamian za 41 proc. udziałów.
Komisja Europejska bada przejęcie ITA
„Chcemy głębiej zbadać tę transakcję, aby mieć pewność, że przejęcie ITA nie ograniczy konkurencji na lotach krótko i długodystansowych, nie spowoduje podwyżek cen biletów, mniejszego oferowania oraz obniżenia jakości usług dla pasażerów latających do i z Włoch” — napisała w oświadczeniu Margrethe Vestager .