Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 30.06.2025 18:28 Publikacja: 23.11.2023 15:20
Foto: Adobe Stock
Na kilka dni przed rozpoczynającym się w Dubaju w przyszłym tygodniu szczytem ekologicznym COP28, miejscowe linie, jeden z największych przewoźników świata pokazały, że zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) może być przyszłością dla branży, która dzisiaj ma na swoim koncie 2,5 proc. światowych emisji CO2.
Samolot wyleciał z Dubaju 22 listopada, a eksperyment trwał pół godziny z przelotem nad wybrzeżem emiratu. Do jednego z czterech silników Engine Alliance GP7200 zatankowano 4 tony paliwa HEFA-SPK i HDO-SAK. HEFA-SPK pochodzi z hydroprzetworzonych estrów i kwasów tłuszczowych, natomiast HDO-SAK to hydroodtleniona syntetyczna nafta aromatyczna. Zrównoważone paliwo lotnicze dostarczyły Emirates Neste i Virent. Do zasilania pozostałych trzech silników A380 używano konwencjonalnego paliwa.
Sprytnie zorganizowana sieć importerów na świecie pozwala Rosjanom na sprowadzanie mimo sankcji części zamiennyc...
Deutsche Bahn testuje nowy pociąg dużych prędkości firmy Siemens na trasie między Erfurtem a Halle, ustanawiając...
Pociąg Intercity Adriatic Express, który wiezie turystów z Polski do Chorwacji, wyruszył w swój pierwszy kurs w...
Europa bardzo powoli odbudowuje swój ruch lotniczy po pandemii. Najszybciej udało się to Turkom, którzy pod ten...
Pasażerowie linii kolejowej Eurostar zmagają się z poważnymi opóźnieniami. We wtorek ruch został zablokowany prz...
W założeniach zarządu nie trafią one jednak na rynek przewozowy, a jednie na złom. Zdecydowana większość to tabo...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas