Czy Boeing i Airbus łamią sankcje? Części samolotowe wciąż płyną do Rosji

Rosyjskie linie lotnicze wciąż mają dostęp do zachodnich części zamiennych do zawłaszczonych bezprawnie samolotów. W minionym roku części Boeinga, Airbusa i innych maszyn o wartości 14,4 mln dol. zostały wysłane do Rosji pomimo sankcji. To jednak kropla w morzu potrzeb rosyjskich linii.

Publikacja: 16.05.2023 13:23

Czy Boeing i Airbus łamią sankcje? Części samolotowe wciąż płyną do Rosji

Foto: Alessia Pierdomenico/Bloomberg

Według The New York Times dane zebrane i przeanalizowane przez amerykański serwis danych handlowych Import Genius pokazują, że części samolotowe o wartości dziesiątek milionów dolarów zostały wysłane do rosyjskich linii lotniczych objętych sankcjami administracji Joe Bidena, w tym linii Rossija, Aeroflot, Ural, S7 Airlines, Utair Aviation, Pobieda.

Od śrub po silniki

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Spółki budowlane liczą na więcej inwestycji kolei
Transport
Chińczycy nie chcą Boeingów? Już są na nie inni chętni
Transport
Rosjanie bardzo chcą wrócić do lotów do USA, ale Bruksela nie widzi na to szans
Transport
Cło na stal i aluminium to droższe bilety lotnicze
Transport
USA znów uderzają w Chiny. Biały Dom nakłada opłaty na chińskie statki