Reklama

Czy Boeing i Airbus łamią sankcje? Części samolotowe wciąż płyną do Rosji

Rosyjskie linie lotnicze wciąż mają dostęp do zachodnich części zamiennych do zawłaszczonych bezprawnie samolotów. W minionym roku części Boeinga, Airbusa i innych maszyn o wartości 14,4 mln dol. zostały wysłane do Rosji pomimo sankcji. To jednak kropla w morzu potrzeb rosyjskich linii.

Publikacja: 16.05.2023 13:23

Czy Boeing i Airbus łamią sankcje? Części samolotowe wciąż płyną do Rosji

Foto: Alessia Pierdomenico/Bloomberg

Według The New York Times dane zebrane i przeanalizowane przez amerykański serwis danych handlowych Import Genius pokazują, że części samolotowe o wartości dziesiątek milionów dolarów zostały wysłane do rosyjskich linii lotniczych objętych sankcjami administracji Joe Bidena, w tym linii Rossija, Aeroflot, Ural, S7 Airlines, Utair Aviation, Pobieda.

Od śrub po silniki

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Kontrole graniczne utrudniają ruch TIR-ów
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Reklama
Reklama