Reklama

Czy Boeing i Airbus łamią sankcje? Części samolotowe wciąż płyną do Rosji

Rosyjskie linie lotnicze wciąż mają dostęp do zachodnich części zamiennych do zawłaszczonych bezprawnie samolotów. W minionym roku części Boeinga, Airbusa i innych maszyn o wartości 14,4 mln dol. zostały wysłane do Rosji pomimo sankcji. To jednak kropla w morzu potrzeb rosyjskich linii.

Publikacja: 16.05.2023 13:23

Czy Boeing i Airbus łamią sankcje? Części samolotowe wciąż płyną do Rosji

Foto: Alessia Pierdomenico/Bloomberg

Według The New York Times dane zebrane i przeanalizowane przez amerykański serwis danych handlowych Import Genius pokazują, że części samolotowe o wartości dziesiątek milionów dolarów zostały wysłane do rosyjskich linii lotniczych objętych sankcjami administracji Joe Bidena, w tym linii Rossija, Aeroflot, Ural, S7 Airlines, Utair Aviation, Pobieda.

Od śrub po silniki

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Transport
Wielkie zmiany w Lufthansie. Najważniejsze decyzje pod jednym dachem
Transport
Amerykanie znieśli sankcje na białoruską Belavię. Co to znaczy?
Transport
Samolot Enter Air wypadł z pasa na lotnisku w Balicach
Transport
Norweski przekręt. Flota cieni rejestrowana na firmę z Oslo
Reklama
Reklama