Reklama

PKP Intercity chce pobić rekord frekwencji

Przeszło 50 mln pasażerów chce w tym roku przewieźć PKP Intercity. Dalekobieżny przewoźnik, który w tym roku notuje spore wzrosty frekwencji w porównaniu do okresu sprzed pandemii, w środę po południu podał prognozy zakładające pobicie dotychczasowego rekordu z 2019 r.

Publikacja: 28.09.2022 17:27

PKP Intercity chce pobić rekord frekwencji

Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

- Ponad 38,6 mln osób, które podróżowały pociągami PKP Intercity od początku roku do końca sierpnia to więcej niż przez cały ubiegły rok, kiedy to z usług przewoźnika skorzystało niecałe 35,7 mln pasażerów – podała spółka w komunikacie.

Nie tylko PKP Intercity, ale także pozostali przewoźnicy mogą liczyć na bardzo dobre wyniki. Jak podał Urząd Transportu Kolejowego, w pierwszym półroczu 2022 r. z usług kolei skorzystało 158,2 mln pasażerów, o ponad 61 mln więcej niż rok wcześniej. W samym lipcu (to ostatnie dane UTK) koleją przewieziono 30,5 mln osób, czyli o ponad 29,4 proc. więcej niż przed rokiem. Był to zarazem najlepszy wynik przewozowy dla tego miesiąca od czasu zbierania danych przez UTK.

Czytaj więcej

Problemy PKP. Pociągi jeżdżą coraz wolniej, bo przedłużają się remonty na torach

Kolej, po okresie dramatycznego odpływu podróżnych z powodu pandemii, w tym roku wyjątkowo szybko wraca do ich łask. Choć w pierwszym kwartale bieżącego roku frekwencyjne wyniki mocno podbijali uchodźcy z Ukrainy, którzy podróżowali za darmo, w kolejnych miesiącach w pociągach tak dalekobieżnych jak i regionalnych robiło się coraz bardziej tłoczno. Za wzrosty w dużej mierze odpowiada jednak nie poprawiająca się oferta, ale wzrosty cen paliw, które skłoniły pokaźną część osób do przesiadki z samochodu do pociągu. Niewykluczone, że przy obecnej spadkowej tendencji na stacjach benzynowych, dynamika wzrostu pasażerów w pociągach zacznie słabnąć.

Tym bardziej, że obowiązujący od września rozkład jazdy przyniósł pogorszenie czasów podróży. Przykładowo ekspresy premium na trasach pomiędzy Warszawą a Wrocławiem czy Warszawą a Krakowem jeżdżą dłużej niż w połowie ubiegłej dekady.

Reklama
Reklama

Na dodatek, w pociągach także robi się coraz drożej. Przykładem jest radykalny ubytek promocyjnych ofert w składach pendolino, nawet gdy odjeżdżający ze stacji pociąg świeci pustkami.

Czytaj więcej

Drożeją przejazdy pociągami. Gdzie wzrosną ceny biletów
Transport
Linie lotnicze liczą zyski. Rynek europejski w rozkwicie
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Transport
Fiasko zakupu Smartwings. Co dalej z ekspansją LOT-u?
Transport
Czeski Smartwings jednak nie dla LOT-u. Wygrali Turcy
Transport
„Trójka z Zatoki”. Dlaczego arabskie linie lotnicze odniosły sukces
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
Administracja Trumpa umarza 11 mln dol. kary dla Southwest Airlines
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama