Ten rok jest pomyślny dla francuskiego producenta. Pod koniec marca podpisał umowę z rumuńskim operatorem ARF na 20 składów kolei Coradia Stream z opcją zamówienia dalszych 20 oraz na serwisowanie ich przez 15 lat. Wartość tej umowy przekraczała 750 mln euro. Niemiecki operator BD Regio, filia Deutsche Bahn zamówiła 29 składów dwupoziomowych Coradia Express, których dostawa zacznie się w grudniu 2025 Na początku kwietnia Alstom otrzymał kontrakt szwedzkiej kolei SJ na 25 składów superszybkiej kolei elektrycznej Zefiro Express za 650 mln euro.

16 lutego Alstom i francuska kolej SNCF pokazały pierwszy skład TER o napędzie hybrydowym. Takie pociągi zaczną kursować od II kwartału 2023 w czterech regionach partnerskich we Francji. Ich producent czeka na dalsze zamówienia - informuje dziennik „La Tribune”.

Umowa z indyjskim operatorem ze stanu Madia Pradesz przewiduje dostawę 156 wagonów Movia i 15-letni okres ich pełnego serwisowania. Bhopal otrzyma 27 składów tej kolei, Indore - 25. Wagony będą produkowane w fabryce Alstoma w Savli w Gudżaracie. Z metra będzie korzystać ponad 5,7 mln mieszkańców obu miast W pierwszym będą kursować na trasach o długości 31 km (30 stacji), w drugim - na 31,5 kilometrach (29 stacji). Francuzi dostarczą także system sygnalizacji CBTC najnowszej generacji, systemy kierowania pociągami i łączności, z 7-letnim okresem serwisowania.

Alstom spodziewał się dużych zamówień w tym roku. W styczniu ogłosił plan zatrudnienia 7500 ludzi, 6 tys. inżynierów i kierowników oraz 1500 techników i pracowników fizycznych - z tego 3900 osób w Europie.