Reklama
Rozwiń
Reklama

Chińscy przewoźnicy wybierają airbusy

Największe trzy linie lotnicze w Chinach podały o wyborze prawie 300 samolotów wąskokadłubowych Airbusa. To największe zamówienie z Chin od początku pandemii i zdecydowane wotum zaufania dla producenta z Tuluzy.

Publikacja: 03.07.2022 22:45

Chińscy przewoźnicy wybierają airbusy

Foto: Bloomberg

Air China i China Southern zapowiedziały zamówienie po 96 maszyn z rodziny A3420neo o wartości 12,2 mld dolarów w cenach katalogowych, a China Eastern chce kupić sto sztuk cenione na 12,8 mld dolarów. Linie lotnicze dostają zwykle rabaty przy większych zamówieniach, China Eastern podała, że teraz były większe niż zwykle — pisze Reuter. Dostawy przewidziano w latach 2023-27, większość zacznie się w 2024 r.

W normalnym roku chiński rynek stanowi jedną czwartą dostaw Airbusa i Boeinga, ale ograniczenia związane z walką z wirusem i przeciągającą się wojna handlowa ze Stanami sprawiły, że Chiny nie wykazywały aktywności na rynku lotniczym w ostatnim czasie. Ludzie z branży mówią, że władze w Pekinie starają się równoważyć zakupy samolotów u obu producentów, a tak duże zamówienia są zwykle ogłaszane podczas ważnych wizyt w Pekinie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama