Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.07.2025 16:35 Publikacja: 03.07.2022 22:45
Foto: Bloomberg
Air China i China Southern zapowiedziały zamówienie po 96 maszyn z rodziny A3420neo o wartości 12,2 mld dolarów w cenach katalogowych, a China Eastern chce kupić sto sztuk cenione na 12,8 mld dolarów. Linie lotnicze dostają zwykle rabaty przy większych zamówieniach, China Eastern podała, że teraz były większe niż zwykle — pisze Reuter. Dostawy przewidziano w latach 2023-27, większość zacznie się w 2024 r.
W normalnym roku chiński rynek stanowi jedną czwartą dostaw Airbusa i Boeinga, ale ograniczenia związane z walką z wirusem i przeciągającą się wojna handlowa ze Stanami sprawiły, że Chiny nie wykazywały aktywności na rynku lotniczym w ostatnim czasie. Ludzie z branży mówią, że władze w Pekinie starają się równoważyć zakupy samolotów u obu producentów, a tak duże zamówienia są zwykle ogłaszane podczas ważnych wizyt w Pekinie.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas