Jak dowiedziała się gazeta Kommiersant w biurze prasowym lotniska w Soczi, pożar został szybko ugaszony i nie było ofiar. Na pokładzie znajdowało się 191 pasażerów, ludzie wysiadali z samolotu. Podwozie w samolocie jest obecnie wymieniane. Jeden pas jest wyłączony z ruchu. Lotnisko przyjmuje i wypuszcza samoloty z wykorzystaniem jednego pasa startowego.

Prawdopodobnie Boeing z płonącym podwoziem jest jednym z tych, które Rosja bezprawnie przejęła od leasingodawców po agresji na Ukrainę. Maszyny zostały wpisane do rosyjskiego rejestru i dostały rosyjski certyfikat. Nie mają one dostępu do serwisowania ani części zamiennych. Nie są wpuszczane na lotniska Unii, USA, Kanady, Japonii, Australii i wielu innych państw. Także Chiny zamknęły przed takimi maszynami swoje lotniska w obawie przed możliwymi wypadkami.

Linie Nordwind powstały z inicjatywy rosyjskich i tureckich biur podwóży w 2008 r. Obsługiwały głównie kierunki nad Morze Śródziemne. W 2019 r. The Wall Street Journal napisał, że Nordwind przetransportował około 7,4 ton złota o wartości rynkowej ponad 300 milionów dolarów z Wenezueli do rafinerii w pobliżu lotniska w Entebbe w Ugandzie.

Do rosyjskiej agresji na Ukrainę Nordwind obsługiwał 98 kierunków w 28 krajach - na Bliskim Wschodzie iw Afryce, w Ameryce Południowej oraz w Azji.

Czytaj więcej

Samolot Aerofłotu zatrzymany na Sri Lance. Firma leasingowa chce go odzyskać