Aktualizacja: 15.04.2017 09:54 Publikacja: 15.04.2017 09:54
Foto: AFP
B737 MAX 9, oszczędny w zużyciu paliwa następca dalekiego zasięgu B737-900 wystartował z lotniska w Renton w stanie Waszyngton praktycznie 50 lat po pierwszym locie pierwszego samolotu wąskokadłubowego B737 9 kwietnia 1967 r. oraz w kilkanaście dni po marcowym debiucie w powietrzu największego Dreamlinera — B787-10.
Amerykański koncern pracuje teraz nad czterema nowymi wersjami swego przeboju rynkowego, nad wersją większą od MAX 9 — MAX 10X, który konkurowałby bezpośrednio z A321neo Airbusa. Ten program mógłby ruszyć przed końcem roku, a pierwsze dostawy nastąpiłyby w 2020 r., o ile linie lotnicze będą zainteresowane i złożą zamówienia — oświadczył podczas telekonferencji naczelny inżynier projektu B737 MAX, Michael Teal.
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas