Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 15.04.2017 09:54 Publikacja: 15.04.2017 09:54
Foto: AFP
B737 MAX 9, oszczędny w zużyciu paliwa następca dalekiego zasięgu B737-900 wystartował z lotniska w Renton w stanie Waszyngton praktycznie 50 lat po pierwszym locie pierwszego samolotu wąskokadłubowego B737 9 kwietnia 1967 r. oraz w kilkanaście dni po marcowym debiucie w powietrzu największego Dreamlinera — B787-10.
Amerykański koncern pracuje teraz nad czterema nowymi wersjami swego przeboju rynkowego, nad wersją większą od MAX 9 — MAX 10X, który konkurowałby bezpośrednio z A321neo Airbusa. Ten program mógłby ruszyć przed końcem roku, a pierwsze dostawy nastąpiłyby w 2020 r., o ile linie lotnicze będą zainteresowane i złożą zamówienia — oświadczył podczas telekonferencji naczelny inżynier projektu B737 MAX, Michael Teal.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Po wprowadzeniu polskich kontroli ciężarówki dłużej czekają na wjazd do kraju. Dla krajowych transportowców jedn...
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
Incydenty w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powtarzające się wstrzymanie ruchu i zamknięte lotniska, to dzis...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas