Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 19.02.2021 16:21 Publikacja: 19.02.2021 14:12
Foto: Bloomberg
Pandemia Covid-19 sparaliżowała turystykę i lotnictwo. Obostrzenia, zakazy i nowe wymogi sprawiły, że linie lotnicze na całym świecie zostały sparaliżowane. Choć samoloty nadal latają (tylko rzadziej), to chętnych na latanie jest coraz mniej. Także w USA, w kraju, w którym lotnictwo to podstawa transportu masowego między stanami. W 2020 roku z usług przewoźników skorzystało najmniej osób od 1984 roku.
Zgodnie z szacunkami Bureau of Transportation Statistics cytowanymi przez ABC w 2020 roku linie lotnicze miały 368 milionów pasażerów. Najgorszym miesiącem był kwiecień, gdy ruch spadł od 96 procent w stosunku do kwietnia 2019 roku i liczba pasażerów miesięcznie była najniższa w historii statystyk prowadzonych przez BTS od 1974 roku. Następne miesiące pozwoliły się przewoźnikom nieco podnieść, ale i tak ruch pasażerski spadł o ponad 60 procent w stosunku do 2019 roku.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas