Reklama
Rozwiń
Reklama

Najgorszy rok dla linii lotniczych w USA od 36 lat

Ostatni raz tak mało pasażerów skorzystało z samolotów w 1984 roku.

Aktualizacja: 19.02.2021 16:21 Publikacja: 19.02.2021 14:12

Najgorszy rok dla linii lotniczych w USA od 36 lat

Foto: Bloomberg

Pandemia Covid-19 sparaliżowała turystykę i lotnictwo. Obostrzenia, zakazy i nowe wymogi sprawiły, że linie lotnicze na całym świecie zostały sparaliżowane. Choć samoloty nadal latają (tylko rzadziej), to chętnych na latanie jest coraz mniej. Także w USA, w kraju, w którym lotnictwo to podstawa transportu masowego między stanami. W 2020 roku z usług przewoźników skorzystało najmniej osób od 1984 roku.

Zgodnie z szacunkami Bureau of Transportation Statistics cytowanymi przez ABC w 2020 roku linie lotnicze miały 368 milionów pasażerów. Najgorszym miesiącem był kwiecień, gdy ruch spadł od 96 procent w stosunku do kwietnia 2019 roku i liczba pasażerów miesięcznie była najniższa w historii statystyk prowadzonych przez BTS od 1974 roku. Następne miesiące pozwoliły się przewoźnikom nieco podnieść, ale i tak ruch pasażerski spadł o ponad 60 procent w stosunku do 2019 roku.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama