Silniki P&W w Boeingach 777 do kontroli

Amerykański urząd lotnictwa FAA polecił natychmiastowe kontrole silników Pratt&Whitney PW4000 w samolotach B777 przed ich lotami po awarii w maszynie United Airlines.

Aktualizacja: 25.02.2021 16:10 Publikacja: 25.02.2021 16:07

Silniki P&W w Boeingach 777 do kontroli

Foto: Bloomberg

Użytkownicy tych samolotów muszą dokonać termowizyjnej inspekcji akustycznej tytanowych łopatek turbiny w każdym silniku. „Na podstawie wstępnych wyników jakie otrzymujemy, a także innych danych uzyskanych w ramach trwającego postępowania wyjaśniającego FAA może zmienić tę dyrektywę dla ustalenia nowego odstępu w czasie tej inspekcji albo następnych” — cytuje Reuter komunikat urzędu.

W marcu 2019, po awarii w 2018 r. silnika w samolocie United, do której doszło na skutek zmęczenia łopatki, FAA nakazał sprawdzenie silników co 6500 cykli (startów i lądowań). Każda kontrola miała trwać 22 roboczogodziny i kosztować 1870 dolarów. Teraz FAA nie podał czasu ani kosztu kontroli.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne