Reklama
Rozwiń
Reklama

Silniki P&W w Boeingach 777 do kontroli

Amerykański urząd lotnictwa FAA polecił natychmiastowe kontrole silników Pratt&Whitney PW4000 w samolotach B777 przed ich lotami po awarii w maszynie United Airlines.

Aktualizacja: 25.02.2021 16:10 Publikacja: 25.02.2021 16:07

Silniki P&W w Boeingach 777 do kontroli

Foto: Bloomberg

Użytkownicy tych samolotów muszą dokonać termowizyjnej inspekcji akustycznej tytanowych łopatek turbiny w każdym silniku. „Na podstawie wstępnych wyników jakie otrzymujemy, a także innych danych uzyskanych w ramach trwającego postępowania wyjaśniającego FAA może zmienić tę dyrektywę dla ustalenia nowego odstępu w czasie tej inspekcji albo następnych” — cytuje Reuter komunikat urzędu.

W marcu 2019, po awarii w 2018 r. silnika w samolocie United, do której doszło na skutek zmęczenia łopatki, FAA nakazał sprawdzenie silników co 6500 cykli (startów i lądowań). Każda kontrola miała trwać 22 roboczogodziny i kosztować 1870 dolarów. Teraz FAA nie podał czasu ani kosztu kontroli.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama