Świetne lato gdańskiego lotniska

W trzecim już kwartale 2017 roku, Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy obsłużył ponad 1,4 miliona pasażerów.

Aktualizacja: 11.10.2017 12:17 Publikacja: 11.10.2017 11:50

Świetne lato gdańskiego lotniska

Foto: Bloomberg

Od początku roku łącznie 3,56 miliona pasażerów, ze średnim wzrostem na poziomie 16 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2016 roku.

W poszczególnych miesiącach trzeciego kwartału 2017 roku sytuacja przedstawiała się następująco:

• lipiec — 499,3 pasażerów, o 18,6 proc. więcej od lipca 2016 roku,

• sierpień - 495,4 tysiąca pasażerów, wzrost o 17,9 proc. w porównaniu z 2016 rokiem

• wrzesień - 453,7 tysięcy pasażerów, o 17,6 proc. więcej niż w 2016 roku.

— Dwukrotnie tego lata, w lipcu i sierpniu, dosłownie otarliśmy się o liczbę pół miliona pasażerów. Warto zaznaczyć, że tak dobry wynik zawdzięczamy nie tylko typowo wakacyjnym połączeniom czarterowym, ale również doskonałym wynikom przewoźników regularnych — mówi cytowany w komunikacie prezes lotniska Tomasz Kloskowski.

Wśród wspomnianych połączeń czarterowych do najpopularniejszych kierunków letniego kwartału należały trasy do Antalayi (24, 2 tys. pasażerów), na Zakintos (20,1 tys.), Rodos (19,7 tys.), do Heraklionu (19, 5 tys.), Burgas (17,9 tys.), Chanii (13,7 tys.), na Korfu (13,3 tys.), na Teneryfę (13 tys.), Majorkę (11,6 tys.) i Warny (11,4 tys.).

Ogółem, od lipca do września tego roku, liczba obsłużonych w Gdańsku pasażerów lotów czarterowych wyniosła niemal 160 tysięcy.

Dobre dane dotyczące ruchu lotniczego przekładają się również na wyniki finansowe spółki. Po trzech kwartałach 2017 roku spółka wypracowała zysk na działalności operacyjnej w wysokości 27,6 mln złotych. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 40,6 mln złotych. Port Lotniczy Gdańsk w dalszym ciągu spłaca zobowiązania finansowe wynikające z emisji obligacji inwestycyjnych. Koszty związane z obsługą tego zadłużenia, czyli wykup obligacji i odsetki, wyniosą w tym roku 25 mln złotych.

Od początku roku łącznie 3,56 miliona pasażerów, ze średnim wzrostem na poziomie 16 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2016 roku.

W poszczególnych miesiącach trzeciego kwartału 2017 roku sytuacja przedstawiała się następująco:

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Nowe śledztwo w Boeingu. Dotyczy rzetelności inspekcji
Transport
LOT powiększa flotę. W planach wielka liczba samolotów regionalnych
Transport
OT Logistics ma nową trzyletnią strategię
Transport
Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity: Musimy przygotować się na liberalizację rynku przewozów
Transport
Będzie lepsze połączenie kolei z metrem w Warszawie. Nowy tunel i przystanek