Aktualizacja: 14.03.2021 08:31 Publikacja: 14.03.2021 08:31
Foto: Fot. PKP PLK
Ta gigantyczna inwestycja mająca zwiększyć przepustowość przebiegającej przez Warszawę trasy kolejowej z 14 do 24 pociągów na godzinę i uruchomić nowe przystanki ma się rozpocząć w 2023 r. i potrwać 4 lata. Nie obejdzie się bez utrudnień dla mieszkańców: modernizacja wymaga odkopania tunelu średnicowego, co będzie się wiązało z ograniczeniami ruchu w ciągu Alei Jerozolimskich.
Otwarcie Warszawy Głównej poprzedziły prace budowlane. Zamontowano tory, rozjazdy oraz nowe konstrukcje i sieć trakcyjną. Ruch pociągów prowadzony jest z nowej nastawni. Przewidziano kilkanaście połączeń Polregio i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie do Łodzi Fabrycznej, a także Kolei Mazowieckich do Skierniewic, Grodziska Mazowieckiego, Piaseczna, Dobieszyna i Łowicza oraz Sochaczewa.
Nowy Air Force One, czyli B747 One i to dwa egzemplarze, Donald Trump zamówił jeszcze podczas poprzedniej kadenc...
Prezes Ryanaira, Michael O’Leary, sygnalizuje gotowość rezygnacji z dostaw boeingów, jeśli okaże się, że po wpro...
Władimir Putin zaproponował Aleksandrowi Łukaszence stworzenie własnej wersji lotniczego konsorcjum na wzór euro...
- Nie będzie można żądać wydania nieruchomości, zanim nie zaproponuje się właścicielowi zaliczki w wys. 85 proc....
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Indie podpisały wreszcie umowę kupna dla swojej marynarki wojennej 26 myśliwców Rafale za 630 mld rupii (6,5 mld...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas