Reklama
Rozwiń
Reklama

Warszawa Główna znów otwarta. Po 24 latach

W niedzielę kolej po 24 latach uruchamia stację Warszawa Główna. To kolejny etap związany z przygotowaniami do zapowiadanej od blisko dwóch dekad przebudowy linii średnicowej.

Publikacja: 14.03.2021 08:31

Warszawa Główna znów otwarta. Po 24 latach

Foto: Fot. PKP PLK

Ta gigantyczna inwestycja mająca zwiększyć przepustowość przebiegającej przez Warszawę trasy kolejowej z 14 do 24 pociągów na godzinę i uruchomić nowe przystanki ma się rozpocząć w 2023 r. i potrwać 4 lata. Nie obejdzie się bez utrudnień dla mieszkańców: modernizacja wymaga odkopania tunelu średnicowego, co będzie się wiązało z ograniczeniami ruchu w ciągu Alei Jerozolimskich.

Otwarcie Warszawy Głównej poprzedziły prace budowlane. Zamontowano tory, rozjazdy oraz nowe konstrukcje i sieć trakcyjną. Ruch pociągów prowadzony jest z nowej nastawni. Przewidziano kilkanaście połączeń Polregio i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie do Łodzi Fabrycznej, a także Kolei Mazowieckich do Skierniewic, Grodziska Mazowieckiego, Piaseczna, Dobieszyna i Łowicza oraz Sochaczewa.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama