Nalot tanich linii na Wiedeń. Będzie można trafić prawdziwe okazje

Lotnisko Schwechat w Wiedniu reklamuje się jako najlepsze miejsce do przesiadek w Europie Środkowej. Tymczasem upadek niemieckiego Air Berlina spowodował, że stało się mekką przewoźników niskokosztowych.

Aktualizacja: 31.05.2018 13:36 Publikacja: 31.05.2018 13:21

Nalot tanich linii na Wiedeń. Będzie można trafić prawdziwe okazje

Foto: 123RF

Dla pasażerów to zysk. Nawet linie tradycyjne, takie jak Austrian Airlines i Lufthansa, czy British Airways będą musiały bardzo ostrożnie kalkulować taryfy z i do Wiednia z portów, z których latają Ryanair, Wizz Air, Laudamotion, które wkrótce staną się własnością irlandzkiego przewoźnika, a także easyJet i Volotea.

Wszyscy chcieli przejąć linię lotniczą Niki, założoną przez Nikiego Laudę, która należała ostatnio do Air Berlina. Konsorcjum IAG, w skład którego wchodzą między innymi British Airways i Iberia, były gotowe ją kupić stworzyć w Wiedniu bazę dla niskokosztowej linii Volotea, Lufthansa widziała w austriackim przewoźniku potężne wsparcie dla swojego nikokosztowego Eurowingsa. Udało się to Ryanairowi. Jest więc bardzo prawdopodobne, że ze Schwechat właśnie będzie można najtaniej polecieć do różnych punktów w Europie, na Bliski Wschód i do niektórych portów tureckich.

Wizz Air swoją ekspansję w Wiedniu zaczął dość późno, ale intensywnie. Zaplanował utworzenie tu na początek bazy z jednym airbusem 320, a od sezonu zimowego dołożenie jeszcze dwóch maszyn A321. Wcześniej ani Wizz Air, ani Ryanair nie były obecne w Wiedniu. Irlandczycy korzystali z lotniska w pobliskiej Bratysławie, a Węgrzy z Budapesztu. Teraz obydwie linie ogłosiły 17 połączeń ze Schwechat i to już tego lata.

I prezes Ryanaira Michael O'Leary i szef Wizz Aira Jozsef varadi intensywnie promują austriackie połączenia. Zdaniem tego drugiego z początkiem operacji jego linii na wiedeńskim lotnisku wszystko się zmieni, bo zaoferuje ona naprawdę tanie bilety. Wizz Air już w tym roku poleci stąd do Malagi, Lizbony, Madrytu i na mediolańskie lotnisko Malpensa. Ryanair proponuje o jeden kierunek mniej i zamierza latać do Kijowa, Marakeszu i Eindhoven, a z Bratysławy do tureckiego Dalamanu. Połączeń będzie jednak znacznie więcej, bo Ryanair poinformował właśnie o planach nabycia reszty udziałów w linii Laudamotion, której 24,9 procent przejął w marcu. Zamierza zwiększyć flotę tego przewoźnika o 50 airbusów A320.

Po tym komunikacie współpracę z Laudamotion zakończyły Condor i Eurowings, a na stronach Ryanaira ruszyła sprzedaż biletów na linię Laudy, która ma swoje bazy, także w Salzburgu i na Majorce.

Do tej stawki dołączył jeszcze easyJet, który od zeszłego roku ma bazę w Wiedniu dzięki założeniu spółki z linią Europe. Na razie lata ze Schwechat w 13 kierunkach.

Dzięki tej niskokosztowej ofensywie w Wiedniu pojawi się znacznie więcej pasażerów, niż dotychczas. Wiadomo, że najtańsze bilety będzie sprzedawał Ryanair-Laudamotion, po nim Wizz Air, który jest minimalnie droższy. Ale tanio będzie można polecieć także z Eurowingsem i easyJetem, najdroższą linią w Wiedniu pozostaną Austrian Airlines, które są jedynym przewoźnikiem oferującym przesiadki.

Dla pasażerów to zysk. Nawet linie tradycyjne, takie jak Austrian Airlines i Lufthansa, czy British Airways będą musiały bardzo ostrożnie kalkulować taryfy z i do Wiednia z portów, z których latają Ryanair, Wizz Air, Laudamotion, które wkrótce staną się własnością irlandzkiego przewoźnika, a także easyJet i Volotea.

Wszyscy chcieli przejąć linię lotniczą Niki, założoną przez Nikiego Laudę, która należała ostatnio do Air Berlina. Konsorcjum IAG, w skład którego wchodzą między innymi British Airways i Iberia, były gotowe ją kupić stworzyć w Wiedniu bazę dla niskokosztowej linii Volotea, Lufthansa widziała w austriackim przewoźniku potężne wsparcie dla swojego nikokosztowego Eurowingsa. Udało się to Ryanairowi. Jest więc bardzo prawdopodobne, że ze Schwechat właśnie będzie można najtaniej polecieć do różnych punktów w Europie, na Bliski Wschód i do niektórych portów tureckich.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Zagłuszanie sygnału GPS - poważny problem dla lotnictwa
Transport
Bruksela przywołuje do porządku 20 linii lotniczych. Chodzi o „greenwashing”
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej