Obie firmy podzielą się informacjami technicznymi i handlowymi niezbędnymi dla Alstoma do zaprojektowania, wyprodukowania, oddania do użytku i serwisowanie 10 3-wagonowych składów o napędzie wodorowym (HMU). Nowa flota powstanie na najnowszej płycie podłogowej Alstom Aventra, zostanie wyprodukowana w zakładzie francuskiej firmy w Wielkiej Brytanii. Ostateczna umowa ma być podpisana na początku 2022 r. - poinformował Alstom.

Czytaj więcej

Premiera wodorowej lokomotywy Pesy w tym roku

Francuska firma wykorzysta doświadczenie uzyskane przy produkcji składów Coradia iLint dla Niemiec, które już kursują jako pierwszy na świecie wodorowy pociąg do przewozu pasażerów. Pierwsze składy HMU powinny być gotowe w 2024 r. Firmy nie podały warunków finansowych obecnej umowy.

Obecna forma współpracy nie oznacza partnerstwa firm ani zawiązania spółki j. v. Umowa nie będzie oznaczać dla sygnatariuszy zakazu zawierania innych porozumień z innymi parterami. Alstom i Eversholt Rail współpracowały już wcześniej nad napędem wodorowym dla brytyjskiego sektora kolejowego. Teraz uważają, że jest rynek na korzystanie z takich nowych składów w całym brytyjskim transporcie kolejowym.

Jednopoziomowe składy Aventra są najnowszym osiągnięciem w transporcie kolejowym. Ich modułowa budowa (od długości wagonów po układ i wystrój wnętrza) pozwala łatwo dostosować je do indywidualnych wymagań klientów. Osiągają maksymalne prędkości zachowując ekonomiczność eksploatacji dzięki inteligentnym technologiom. Mogą być używane jako składy metra i jako pociągi podmiejskie.