Przewoźnicy szykują się do większych przewozów

Linie lotnicze na świecie przygotowują się do stopniowej poprawy na rynku przewozów. Zamawiają nowe samoloty, zamierzają przywrócić odstawione i wznawiać połączenia międzynarodowe, z zaszczepionymi załogami.

Aktualizacja: 26.08.2021 14:54 Publikacja: 26.08.2021 14:49

Przewoźnicy szykują się do większych przewozów

Foto: AdobeStock

Amerykańska Delta Air Lines zamówiła kolejne 30 A321neo w ramach unowocześniania floty i przygotowań do odrodzenia się rynku podróży. Wcześniej zamówiła 125 takich maszyn, teraz jest to 155 z silnikami PW1100G Pratta&Whitneya, w konfiguracji 3 klas na 194 miejsca (20 miejsc w klasie pierwszej, 42 w klasie Comfort+ i 132 w klasie ekonomicznej).

Dostawy zaczną się na początku 2022 r., część z montowni Airbusa w Mobile, w Alabamie i potrwają do 2027 r. Flota Delty liczy 806 samolotów Boeinga i Airbusa, według stanu na koniec lipca latało w niej 358 samolotów europejskich, zamówienia dotyczyły łącznie 282 maszyn.

Niemiecka Lufthansa przewiduje wznawianie lotów międzynarodowych, ale w związku z przypadkami zachorowań na COVID-19 chce, by jej załogi były zaszczepione. — Organizowanie lotów międzynarodowych będzie niemożliwe w przyszłości bez zaszczepienia się załóg — stwierdziła przedstawicielka działu prasowego, potwierdziła informację tygodnika „Der Spiegel”, że dyrekcja będzie negocjować porozumienie w tej sprawie z przedstawicielami pracowników — podał Reuter.

Australijski Qantas przygotowuje się do uruchomienia połączeń z krajami o dużej liczbie zaszczepionych mieszkańców, planuje wznowienie ich w grudniu. Od połowy 2022 r. zamierza przywrócić do pracy pięć z 12 superjumbo A380 w lotach do Stanów i Wielkiej Brytanii, rok wcześniej od poprzednich planów.

Władze Australii ustaliły w lipcu, że otworzą swe granice wobec krajów, w których 80 proc. dorosłych zostało w pełni zaszczepionych. Qantas liczy, że do połowy grudnia będzie mógł wznowić loty do Singapuru, Japonii, USA, Wielkiej Brytanii i być może do Nowej Zelandii. Do krajów o niższej proporcji zaszczepionych: Indonezji, Filipin, Tajlandii i RPA, byłoby to możliwe najwcześniej od kwietnia 2022.

Tania indyjska linia SpiceJet doszła do porozumienia z firmą leasingową Avolon dotyczącą samolotów B737 MAX, które pozwoli jej wznowić korzystanie z amerykańskich maszyn. Zależnie od decyzji organu nadzoru, mogłoby to nastąpić pod koniec września. Nie ujawniono warunków finansowych tej umowy. — Wraz z wychodzeniem Indii z pandemii i odradzaniem się ruchu lotniczego, MAX-y odegrają dużą rolę w naszym rozwoju — oświadczył szef tej linii, Ajay Singh.

Amerykańska Delta Air Lines zamówiła kolejne 30 A321neo w ramach unowocześniania floty i przygotowań do odrodzenia się rynku podróży. Wcześniej zamówiła 125 takich maszyn, teraz jest to 155 z silnikami PW1100G Pratta&Whitneya, w konfiguracji 3 klas na 194 miejsca (20 miejsc w klasie pierwszej, 42 w klasie Comfort+ i 132 w klasie ekonomicznej).

Dostawy zaczną się na początku 2022 r., część z montowni Airbusa w Mobile, w Alabamie i potrwają do 2027 r. Flota Delty liczy 806 samolotów Boeinga i Airbusa, według stanu na koniec lipca latało w niej 358 samolotów europejskich, zamówienia dotyczyły łącznie 282 maszyn.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił