Reklama

Elektromobilne hybrydy

Remontowa Shipbuilding SA od kilkunastu lat jest europejskim liderem w produkcji promów zasilanych LNG. Teraz zdobywa rynek statków napędzanych elektrycznością.

Publikacja: 29.10.2018 09:00

?Jeden z dwóch promów elektrycznych przy nabrzeżu stoczni Remontowa Shipbuilding SA zbudowanych w 20

?Jeden z dwóch promów elektrycznych przy nabrzeżu stoczni Remontowa Shipbuilding SA zbudowanych w 2018 roku dla Wielkiej Brytanii

Foto: materiały prasowe

Stocznia już w 2005 roku weszła w niszę produkcji statków do obsługi morskiego sektora wydobycia ropy i gazu. W ciągu 12 lat zbudowała i przekazała armatorom ponad 50 takich jednostek różnych typów.

Z kolei na norweski rynek budowy promów pasażersko-samochodowych stocznia weszła jeszcze w latach 90. ub. wieku. Pierwsze trzy promy przekazała tamtejszym armatorom już w 1999 roku. Od tamtej pory do roku 2017 zbudowała ich łącznie 39 dla wielu klientów z różnych krajów (Anglia, Szkocja, Dania, Kanada), z tego większość dla przewoźników norweskich.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Rosyjskie lotnictwo pasażerskie w zapaści
Transport
Samolot spadł, nikt nie przeżył. Rosyjskie lotnictwo na krawędzi
Transport
Nowe cła w handlu UE-USA. Linie lotnicze i producenci liczą straty
Transport
Wznowiono ruch na polskich lotniskach. ABW sprawdza poranną awarię systemu
Transport
Kontrole graniczne utrudniają ruch TIR-ów
Reklama
Reklama