Reklama

ULC. Nie ma kto kontrolować samolotów i załóg

Brak kadr, spowodowany przede wszystkim bardzo niskimi zarobkami poważnie zagraża funkcjonowaniu Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Instytucja nie jest w stanie wykonywać wszystkich niezbędnych audytów.

Aktualizacja: 01.12.2018 06:58 Publikacja: 01.12.2018 05:42

ULC. Nie ma kto kontrolować samolotów i załóg

Foto: Fotorzepa/Radek Pasterski

Sytuacja stała się wręcz dramatyczna, a Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) już kilkakrotnie zwracała ULC uwagę na niewystarczającą liczbę przeprowadzanych audytów. Przesyłała ostrzeżenia na piśmie. Tymczasem na koniec tego roku sam urząd szacuje, że będzie w stanie wykonać jedynie 61 procent planowanych audytów.

Jakie są przyczyny? Według informacji Departamentu Personelu Lotniczego zajmującego się licencjonowaniem podstawowe, to rotacja pracowników, brak obsady, zarobki nieadekwatne do rynkowych, wzrost liczby licencji i świadectw kwalifikacji o 15 procent przy ruchu lotniczym, który w tym roku zwiększy się w Polsce przynajmniej o 20 procent w porównaniu z 2017.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama