Są to pierwsze pociągi Pesy mogące czerpać prąd z sieci prądu stałego o napięciu 3 kV lub prądu zmiennego o napięciu 25 kV. Pociągi będą obsługiwać Kraj Usti, który zmieni zasilanie z prądu stałego na zmienny. - Dla nas jest to perspektywiczny kontrakt i poważne poszerzenie możliwości - zapewnia prezes Pesa Krzysztof Sędzikowski.
Elfy.eu będą także jedyni z pierwszych pociągów Pesy z homologacją wystawioną przez Europejski Urząd Kolejowy.
Pesa planuje uzgodnić do czerwca br. wymagania techniczne dla pociągów. Projekt i budowa prototypu zajmie około roku i kolejny rok potrwają badania homologacyjne. Pesa zamierza dostarczyć pierwszy pociąg we wrześniu 2021 roku.
Elf.eu pomieści 110 pasażerów i pomknie z prędkością do 160 km/h. - Zależy nam na nowoczesnych, komfortowych pociągach. Wszystkie będą wyposażone w klimatyzacje, wifi, gniazdka elektryczne. Dzięki wysokiej wysokiej jakości usług notujemy stały wzrost pasażerów, w ubr. o 29 proc. Podkreślił założyciel i prezes RegioJet Radom Janczura.