Reklama
Rozwiń
Reklama

Jaka jest przyszłość Boeinga 737 MAX? Są trzy scenariusze

Ostatnie oświadczenie Boeinga informujące o wydłużeniu do „kilku tygodni” czasu niezbędnego do korekcji jednej z funkcji autopilota oznacza, że sprawa wcale nie jest tak prosta, jak początkowo komunikowały to i sam Boeing, i Federalna Agencja Lotnictwa (FAA).

Aktualizacja: 03.04.2019 08:51 Publikacja: 03.04.2019 08:43

Jaka jest przyszłość Boeinga 737 MAX? Są trzy scenariusze

Foto: Bloomberg

W tej chwili wszystko wskazuje na to, że sytuacja może się rozwinąć według trzech scenariuszy. Żaden z nich nie jest korzystny dla linii lotniczych, które w swojej flocie mają lub będą miały boeingi 737 MAX.

Scenariusz pierwszy, najbardziej optymistyczny, przewiduje wyłączenie Maksów przez krótki okres, czyli 2-3 miesiące. To oznacza, że mogłyby wrócić do eksploatacji już pod koniec czerwca, czyli tuż przed początkiem letniego szczytu przewozów. W tej wersji Boeing wypracowuje swoje rozwiązanie do końca kwietnia, FAA je certyfikuje, podobnie postępują inne agencje – EASA i chiński CAAC. Boeing nie zwalnia produkcji, która jak na razie odbywa się w tempie ponad 50 maszyn miesięcznie. I wszyscy są zadowoleni - linie, bo mogą latać oszczędzając paliwo, a dostawcy komponentów, bo nie mają problemu z ich składowaniem. Pozostaje tylko wizerunkowy problem Boeinga i FAA. Ale z tym będą sobie musieli poradzić w każdym scenariuszu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Setki lotów opóźnionych bądź odwołanych przez paraliż rządu USA. Będzie jeszcze gorzej
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Transport
Dwa zawiadomienia do prokuratury w sprawie sprzedaży działki pod CPK
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama