Reklama

Świat staje się coraz mniejszy

E-commerce daje wielkie możliwości i przyniesie zmiany w globalnym handlu- mówi David Abeney, dyrektor zarządzający UPS oraz członek Komitetu Przedsiębiorczości przy Prezydencie USA.

Publikacja: 28.11.2014 11:15

David Abeney, dyrektor zarządzający UPS oraz członek Komitetu Przedsiębiorczości przy Prezydencie US

David Abeney, dyrektor zarządzający UPS oraz członek Komitetu Przedsiębiorczości przy Prezydencie USA.

Foto: UPS

Czy umowa między Unią Europejską i USA o wolnym handlu będzie miała wpływ na UPS?

David Abeney: Wszystko, co redukuje bariery w handlu, ma na nas dobry wpływ. Usuwanie barier jest szczególnie ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw, których w Polsce jest sporo i o których wiem, że są zainteresowane wejściem na eksportowe rynki. Małe firmy nie są w stanie pokonać regulacji, nie wiedzą, jak poruszać się na nowych rynkach. Tymczasem regulacje, inspekcje, choć są bardzo podobne, nie są wzajemnie uznawane. Po wejściu porozumienia w życie przedsiębiorcy unikną niepotrzebnych kosztów, a takie ułatwienia są szczególne ważne dla niewielkich firm. Duże koncerny mają pieniądze i wiedzę, aby wejść na nowe rynki. Małych firm nie słychać, ale pamiętamy o nich w rozmowach. Korzyści będą obustronne. W USA zaledwie 1 proc. MSP eksportuje towary, gdy w EU ten odsetek wynosi 13 proc. Gdy umowa wejdzie w życie, te odsetki wzrosną.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Transport
Strajk w Air Canada uziemił już setki samolotów. Może potrwać trzy doby
Transport
Największy armator Rosji tonie. To on stworzył flotę cieni
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama