Od czwartku, 4 grudnia spółka wprowadza nowe zasady przyznawania odszkodowań pasażerom za niepunktualne kursy. Podróżni będą mogli ubiegać się o rekompensaty, które mogą wynieść nawet 50 proc. opłaty za przejazd.
Do tej pory o odszkodowanie mogli ubiegać się tylko te osoby, które podróżowały pociągami Express InterCity oraz pociągami międzynarodowymi kursującymi do państw Unii Europejskiej. Od 4 grudnia te same zasady obowiązywać będą we wszystkich krajowych pociągach uruchamianych przez przewoźnika, również w pociągach Express InterCity Premium (Pendolino) oraz InterCity.
Za spóźnienie wynoszące od 60 do 119 minut pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25 proc. ceny biletu, natomiast, jeśli pociąg opóźni się ponad 120 minut będzie to połowa ceny biletu.
O odszkodowania będą mogli ubiegać się również posiadacze biletów okresowych. Osoby podróżujące opóźnionym pociągiem, chcące złożyć reklamację powinny jednak pamiętać, aby dołączyć do niej poświadczenie od konduktora o opóźnieniu oraz bilet. Według unijnych przepisów przewoźnik wypłaca rekompensatę w momencie, jeśli jej wartość wyniesie nie mniej niż 4 euro.
Intercity wprowadzi także udogodnienia związane z problemami opóźnień pociągów zimą. Jeśli pociąg Intercity będzie opóźniony co najmniej 30 minut, podróżni otrzymają ciepłe napoje. Będą oni mieli również możliwość przesiadki – bilety PKP Intercity będą honorowane przez innych przewoźników. W sytuacji gdy trasa będzie nieprzejezdna, spółka uruchomi natomiast komunikację zastępczą.