Reklama
Rozwiń

Kolej zapłaci pasażerom za opóźnienia

PKP Intercity będzie zwracać pieniądze za opóźnienia pociągów.

Publikacja: 02.12.2014 16:31

Kolej zapłaci pasażerom za opóźnienia

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Od czwartku, 4 grudnia spółka wprowadza nowe zasady przyznawania odszkodowań pasażerom za niepunktualne kursy. Podróżni będą mogli ubiegać się o rekompensaty, które mogą wynieść nawet 50 proc. opłaty za przejazd.

Do tej pory o odszkodowanie  mogli ubiegać się tylko te osoby, które podróżowały pociągami Express InterCity oraz pociągami międzynarodowymi kursującymi do państw Unii Europejskiej. Od 4 grudnia te same zasady obowiązywać będą we wszystkich krajowych pociągach uruchamianych przez przewoźnika, również w pociągach Express InterCity Premium (Pendolino) oraz InterCity.

Za spóźnienie wynoszące od 60 do 119 minut pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25 proc. ceny biletu, natomiast, jeśli pociąg opóźni się ponad 120 minut będzie to połowa ceny biletu.

O odszkodowania będą mogli ubiegać się również posiadacze biletów okresowych. Osoby podróżujące opóźnionym pociągiem, chcące złożyć reklamację powinny jednak pamiętać, aby dołączyć do niej poświadczenie od konduktora o opóźnieniu oraz bilet. Według unijnych przepisów przewoźnik wypłaca rekompensatę w momencie, jeśli jej wartość wyniesie nie mniej niż 4 euro.

Intercity wprowadzi także udogodnienia związane z problemami opóźnień pociągów zimą. Jeśli pociąg Intercity będzie opóźniony co najmniej 30 minut, podróżni otrzymają ciepłe napoje. Będą oni mieli również możliwość przesiadki – bilety PKP Intercity będą honorowane przez innych przewoźników. W sytuacji gdy trasa będzie nieprzejezdna, spółka uruchomi natomiast komunikację zastępczą.

40 największych dworców kolejowych będzie otwartych przez całą dobę gdy temperatura na zewnątrz spadnie poniżej 10 stopni Celsjusza. Jeśli temperatura obniży się o kolejne 10 stopni, podróżnym całodobowo udostępnione zostaną wszystkie dworce w kraju.

Od czwartku, 4 grudnia spółka wprowadza nowe zasady przyznawania odszkodowań pasażerom za niepunktualne kursy. Podróżni będą mogli ubiegać się o rekompensaty, które mogą wynieść nawet 50 proc. opłaty za przejazd.

Do tej pory o odszkodowanie  mogli ubiegać się tylko te osoby, które podróżowały pociągami Express InterCity oraz pociągami międzynarodowymi kursującymi do państw Unii Europejskiej. Od 4 grudnia te same zasady obowiązywać będą we wszystkich krajowych pociągach uruchamianych przez przewoźnika, również w pociągach Express InterCity Premium (Pendolino) oraz InterCity.

Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów