Postępowania obejmą fragment drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lubniem a Rabką Zdrojem. Inwestycje podzielono na trzy części: Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała oraz tunel Skomielna Biała – Chabówka. Po wybudowaniu odcinków przejazd wyjątkowo ruchliwą „Zakopianką" stanie się znacznie szybszy i bezpieczniejszy.
Inwestycja z uwagi na wymogi związane z ochroną środowiska wymaga poprowadzenia znacznej części trasy w specjalny sposób. By dostosować ją do warunków terenowych, blisko 8 kilometrów drogi głównej zostanie poprowadzonych po wiaduktach, estakadach i mostach oraz w tunelu. Dwukomorowy tunel o długości przeszło 2 kilometrów pod Małym Luboniem, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą z wyposażeniem będzie drążony w skałach. Odległość pomiędzy dnem tunelu a wierzchołkiem góry wyniesie przeszło 100 metrów.
Jak informuje GDDKiA, oprócz tunelu zaprojektowano 38 obiektów mostowych, w tym 10 mostów na ciekach wodnych, ponadto wiadukty oraz łącznice. Wykonawcy inwestycji zbudują dwa węzły drogowe: „Skomielna" i „Zabornia", a także trzy Miejsca Obsługi Podróżnych. Te ostatnie znajdą się w miejscowościach Lubień, Krzeczów oraz Zbójecka Góra. W ramach kontraktów powstanie także 25 km dróg dojazdowych obsługujących przyległe tereny. Najdłuższy wiadukt będzie miał około 992 metry długości.
Oferty w przetargach na dwa odcinki drogowe mają być składane do 12 lutego 2015 roku. Natomiast chętni na budowę tunelu mają czas na złożenie ofert do 19 lutego.
Cała inwestycja – 17,7 kilometra trasy z przeszło 2-kilometrowym tunelem może kosztować przeszło 3,6 miliarda złotych. Prace maja się zakończyć w 2017 roku.