Adria Airways, członek sojuszu Star Alliance utworzonego przez Lufthansę (polski Lot jest jego członkiem), jest jedną z 15 firm, które przewidziano do prywatyzacji w 2013 r., ale dotąd sprzedano tylko trzy. SDH nie podało szczegółów obecnej sprzedaży Adrii, która zakończyła 2013 r. stratą netto 2,9 mln euro. Danych za 2014 r. jeszcze nie opublikowano.

Analitycy uważają prywatyzację za jeden z kluczowych kroków władz Słowenii prowadzących do długotrwałej stabilizacji finansowej po uniknięciu w 2013 r. przez ten kraj konieczności skorzystania z międzynarodowego ratunku. Opozycyjna partia Zjednoczona Lewica zażądała jednak zwołania specjalnego posiedzenia parlamentarnej rady ds. polityki finansowo-gospodarczej twierdząc, że prywatyzację należy odroczyć do czasu osiągnięcia społecznej aprobaty, które firmy należy sprzedać.

Rząd premiera Miro Cerara twierdzi, że procedura sprzedaży aktywów państwowych będzie kontynuowana zgodnie z planem i ma nadzieję sprzedać operatora łączności Telekom Slovenia i drugi co do wielkości bank w kraju Nova KMB w I kwartale.

Prywatyzacja przyczyniła się do znacznego rozwoju giełdy w Lublanie w 2014 r., wskaźnik najlepszych spółek SBI zwiększył się o 19,6 proc.

W grudniu 2013 rząd musiał wesprzeć banki, w większości państwowe, sumą ponad 3 mld euro, aby zapobiec ich bankructwu z powodu nieściągalnych kredytów i chcąc uniknąć międzynarodowego programu ratunkowego.