Czy Komisja Europejska zatrzyma lotniczą ekspansję Arabów

Grupa Lufthansy i Air France/KLM chcą się bronić przed presją linii z Zatoki na rynku europejskim.

Aktualizacja: 17.02.2015 08:01 Publikacja: 16.02.2015 21:06

Taki Airbus 380, największy pasażerski samolot na świecie ma wylądować w tym roku na lotnisku Chopin

Taki Airbus 380, największy pasażerski samolot na świecie ma wylądować w tym roku na lotnisku Chopina w Warszawie. Będzie to jednorazowa akcja promocyjna dubajskich Emirates

Foto: materiały prasowe

Grupa Lufthansy i Air France/KLM wystosowały list do KE. Domagają się zapewnienia im warunków uczciwej konkurencji. Nie piszą, o jakie środki im chodzi, ale jest to oczywiste: o ograniczenie podaży ze strony Emirates, Etihadu i Qatar Airways. W podtekście są też Turkish Airlines, które wzorują się na arabskim modelu.

To taka sama akcja, do jakiej uciekli się przewoźnicy z USA, którzy napisali do swojego Departamentu Transportu, domagając się ukrócenia ekspansji Arabów. American Airlines, Delta i United w pełni popierają „otwarte niebo", tyle że nie chcą, aby było ono otwarte dla wszystkich tak samo.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Paris Air Show. Deszcz zamówień, ale nie dla wszystkich
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny
Transport
Indyjskie Dreamlinery sprawdzone po katastyrofie. Co wykazał przegląd?
Transport
Moskiewskie lotnisko znacjonalizowane. „Szukanie haków na cudzoziemców"
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?