Aktualizacja: 09.03.2015 07:29 Publikacja: 09.03.2015 00:01
Arabskie linie lotnicze korzystają z państwowych subsydiów - alarmują amerykańscy przewoźnicy. Dzięki temu mogą szybko się rozwijać.
Foto: Bloomberg
Chodzi o trzech przewoźników z regionu Zatoki: Emirates, Qatar Airways i Etihad, a pomoc była udzielana w latach 2004–2014. „Mamy na to dowody" – piszą do prezydenta USA prezesi United, Delty i American Airlines. Najwięcej miał dostać od państwa Etihad z Abu Zabi – 18 mld dol., na drugim miejscu są Qatar Airways – 17,5 mld, 6,8 mld dostały dubajskie Emirates.
Amerykanie wskazują, że arabska konkurencja: Etihad i Qatar Airways, mimo deklarowanych strat wydaje miliardy na kupowanie europejskich przewoźników. Etihad kupił Alitalię, Qatar jest akcjonariuszem International Airlines Group (British Airways, Iberia Vueling). „Wprawdzie Etihad wykazał się zyskiem w wysokości 62 mln dolarów, ale była to część kwoty, za jaką rząd kupił od tej linii jej program lojalnościowy" – czytamy w piśmie prezesów. Amerykanie chcą choćby częściowego ograniczenia swobody przewoźników znad Zatoki.
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
W sobotę rozpoczął się pierwszy w historii strajk personelu pokładowego w Air Canada. Największy kanadyjski prze...
Największa rosyjska firma żeglugowa, będąca głównym operatorem floty cieni, utraciła rentowność. Strata netto za...
Coraz więcej firm świadomie inwestuje w jakość, nie tylko swoich produktów i usług, ale też w standardy współpracy z partnerami biznesowymi. Rośnie rola banków, które nie tylko dostarczają finansowanie, ale zapewniają również kompleksowe wsparcie operacyjne.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas