Reklama
Rozwiń
Reklama

Turkish Airlines kopiuje Arabów

Amerykańskie linie ujawniły, że ich arabska konkurencja otrzymała od rządów 42 mld dol.

Aktualizacja: 09.03.2015 07:29 Publikacja: 09.03.2015 00:01

Arabskie linie lotnicze korzystają z państwowych subsydiów - alarmują amerykańscy przewoźnicy. Dzięk

Arabskie linie lotnicze korzystają z państwowych subsydiów - alarmują amerykańscy przewoźnicy. Dzięki temu mogą szybko się rozwijać.

Foto: Bloomberg

Chodzi o trzech przewoźników z regionu Zatoki: Emirates, Qatar Airways i Etihad, a pomoc była udzielana w latach 2004–2014. „Mamy na to dowody" – piszą do prezydenta USA prezesi United, Delty i American Airlines. Najwięcej miał dostać od państwa Etihad z Abu Zabi – 18 mld dol., na drugim miejscu są Qatar Airways – 17,5 mld, 6,8 mld dostały dubajskie Emirates.

Amerykanie wskazują, że arabska konkurencja: Etihad i Qatar Airways, mimo deklarowanych strat wydaje miliardy na kupowanie europejskich przewoźników. Etihad kupił Alitalię, Qatar jest akcjonariuszem International Airlines Group (British Airways, Iberia Vueling). „Wprawdzie Etihad wykazał się zyskiem w wysokości 62 mln dolarów, ale była to część kwoty, za jaką rząd kupił od tej linii jej program lojalnościowy" – czytamy w piśmie prezesów. Amerykanie chcą choćby częściowego ograniczenia swobody przewoźników znad Zatoki.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Nowe sankcje Unii i Wielkiej Brytanii uderzają we flotę cieni i robiących biznesy z Rosją
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama