Trudno polecieć w ten piątek

Trzeciego dnia akcji strajkowej, Lufthansa Group obsłuży 20 marca 75 proc. spośród swoich 3000 dziennych połączeń. Rejsy długodystansowe wrócą 20 marca do normalnego rozkładu - podała linia w komunikacie.

Publikacja: 20.03.2015 07:04

Trudno polecieć w ten piątek

Foto: Bloomberg

Do strajku Lufthansy przyłączyli się w piątek dodatkowo włoscy kontrolerzy ruchu lotniczego. Ostatecznie więc z powodu obydwóch strajków ucierpi tylko 20 marca ok 100 tys. pasażerów.

Włosi przerwali pracę w godzinach 9-17, bo protestują przeciwko reformom Jednolitego Europejskiego Nieba, obawiając się, że stracą pracę. Z tego powodu odwołana została większość lotów z i do Włoch, a rejsy samolotów, które prowadziły przez przestrzeń powietrzną tego kraju zostały wydłużone, więc podróże mogą się przeciągnąć. Np Ryanair odwołał wszystkie swoje rejsy do i z tego kraju.

Natomiast piloci zrzeszeni w niemieckim związku Vereinigung Cockpit (VC) zmusili pracodawcę do zawieszenia na 20 marca połączeń krótkiego i średniego zasięgu Lufthansy. Np nie odbył się poranny (9.05) lot niemieckiego przewoźnika z Warszawy do Frankfurtu. Ostatecznie Lufthansa została zmuszona do odwołania 700 połączeń w wyniku protestu, czyli połowy zaplanowanych 1400. Już bez związku związku z protestem VC, kolejne 90 rejsów będzie odwołanych z powodu strajku włoskich kontrolerów. To doda ok. 10 000 pasażerów Lufthansy, którzy nie będą mogli odlecieć zgodnie z rozkładem, bądź będą zmuszeni do rezygnacji z podróży.

Jednocześnie Lufthansa informuje, że wszystkie rejsy międzykontynentalne Lufthansy nie będą dotknięte strajkiem, w znaczącej mierze odbędą się zgodnie z planem, a większość rozkładu powinna zostać przywrócona w sobotę, 21 marca.

Pasażerowie, których połączenia zostały odwołane z powodu strajku mogą bezpłatnie wymienić bilet. Także taki, który został wykupiony w najniższej, najbardziej restrykcyjnej taryfie, bądź zrezygnować z podróży.

Linia nie informuje o kolejnym terminie negocjacji ze strajkującymi pilotami, którzy domagają się utrzymania przywilejów emerytalnych, czyli odchodzenia z pracy w 55 lat i otrzymywania przez kolejnych 10 lat 60 proc. wynagrodzenia, które w przypadku Lufthansy jest najwyższe w branży nawet w skali światowej.

Transport
NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii